با اینکه ملاکای زیبایی دائم در حال تغییر کردنه و چهره زنان و مردان در سالای گذشته دچار تغییرات زیادی بوده، اما با نگاه به تصاویر بعضی از زنائی که نماد مجسم زیبایی در قرن ۲۰ میلادی بشمار می رفتن، میشه به جربزه اقرار داشت که اونا بازم هم قشنگتر هستن و می تونن در جلب توجه بقیه موفق باشن.

اگه کنجکاوین تا با این زنان بیشتر آشنا شید، از شما دعوت می کنیم تا در ادامه این مطلب همراهمون باشین.

۱۵- اورسولا اَندرِس (Ursula Andress)

اورسولا اَندرِس (Ursula Andress)

این هنرپیشه زن سوئیسی که اولین زن مجموعه سینمایی «باند» بود، بازم به خاطر چهره جذاب خود در خاطر مونده. حتی در صحنه ای از فیلم «دکتر نو»، وقتی این خانوم با لباس سفید خود از دریا بیرون اومد در حالیکه یه چاقوی بزرگ در پهلویش فرو رفته بود، با چهره زیبای خود تونست یکی از ماندگارترین قابای سینمایی رو رقم بزنه. اَندرِس هنرپیشه مطرح سینمای هالیوود در دهه شصت نماد زیبایی در اون زمان بود.

۱۴- جین برکین (Jane Birkin)

جین برکین (Jane Birkin)

این هنرپیشه انگلیسی-فرانسوی، مدل، خواننده و ترانه نویس هم یکی دیگه از نمادهای زیبایی طبیعی بشمار میره. ایشون ثابت کرده که با سادگی هم میشه جذاب بود.

۱۳- کاترین دنو (Catherine Deneuve)

کاترین دنو (Catherine Deneuve)

این هنرپیشه فرانسوی که تقریبا همه مردم در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی عاشق اون بودن، در سال‌های ابتدایی فعالیت‌اش به‌واسطه زیبایی اسرارآمیزش و با اجرای نقش‌های فرعی در فیلم‌های کارگردانانی هم‌چون لوئیس بونوئل و رومن پولانسکی به معروفیت رسید. دنو هم اینکه مدل موفقی هم بود و و چهره شماره ۵ شانل بشمار می رفت. هم اینکه با برنده های مشهوری مثل لورئال پاریس، چمدونای لوئی ویتون و لوازم آرایشی و بهداشتی مک هم همکاری داشت.

۱۲- ریتا هیورث (Rita Hayworth)

ریتا هیورث (Rita Hayworth)

هیورث یه هنرپیشه آمریکایی و رقصنده شناخته شده در دهه ۱۹۴۰ میلادی بود که به دلیل چهره بسیار زیبایش معروفیت بسیاری داشت. اون همه با هم در ۶۱ فیلم اجرای نقش کرد و در اون زمان مردان بسیاری محو زیبایی خیره کننده ایشون بودن. البته این خانوم در زندگی خصوصی خود خیلی موفق نبود و ۵ بار ازدواج کرده و از همسران خود جدا شد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   از «مظفریان» تا «گوهربین»؛ با طلافروشی های معروف تهران

۱۱- جودی گارلند (Judy Garland)

جودی گارلند (Judy Garland)

جودی گارلند پس از بازی در نقش «دوروثی» در فیلم «جادوگر شهر آز» به معروفیت رسید. در اون زمان ایشون فقط ۱۷ سال داشت و چشمون درشتش باعث شده بود تا مثل یه کودک همیشه متعجب به‌نظر برسه. انجمن فیلم آمریکا، نام گارلند رو در جایگاه هشتم فهرست موفق ترین زنان هالیوود در دوران طلایی ثبت کرد.

۱۰- سوفیا لورن (Sophia Loren)

سوفیا لورن (Sophia Loren)

این نماد زیبایی ایتالیایی رو تقریبا همه مردم جهان می شناسن. وقتی در مورد رازهای زیبایی از لورن سوال پرسیده شد، ایشون بیان داشت: «زیبایی باید در درون آدم باشه تا در چشما کرد پیدا کنه.
زیبایی بحث ای فیزیکی نیس.» که ادعای اون خیلی هم بیراه نیس.

۹-  پیرل بیلی (Pearl Bailey)

پیرل بیلی (Pearl Bailey)

هنرپیشه و خواننده قشنگتر و با استعداد آمریکایی، اولین موفقیت خود رو روی سن خوانندگی در سن ۱۵ سالگی بدست آورد. ایشون  در طول فعالیت حرفه ای خود تونست برنده جوایز تونی و امی شه.
این هنرمند موفق در سالای پایانی زندگی خود چندین کتاب هم نوشته و منتشر کرد.

۸- بریت اکلند (Britt Ekland)

بریت اکلند (Britt Ekland)

این هنرپیشه بسیار جذاب و خواننده مطرح سوئدی در دهه ۷۰ میلادی عاشقان زیادی داشت و یکی از پر عکس ترین هنرمندان اون دوران بشمار میره. همسر اکلند، یه هنرپیشه مشهور انگلیسی موسوم به «پیتر سلرز» بود که پس از دیدن عکسای این خانوم عاشق اون شده و اولین بار در شهر لندن از اون خواستگاری کرد.

۷- مرلین مونرو (Marilyn Monroe)

مرلین مونرو (Marilyn Monroe)

مرلین مونرو هم از دیگر هنرمندانیه که کمتر کسی رو در دنیا پیدا می کنین که اسمش رو نشنیده باشه. اون نماد زیبایی در دهه ۱۹۵۰ میلادی بشمار می رفت و هنوزم در فهرست زیباترین زنان تاریخ، اسمش خودنمایی می کنه.
تیپ و استایل مونرو هنوزم مورد توجه زنان قرار داره و از ایشون تقلید می کنن.

۶- ورونیکا لیک (Veronica Lake)

ورونیکا لیک (Veronica Lake)

این هنرپیشه آمریکایی با مدل موهای خاص خود در زمان حیاتش معروفیت بسیار داشت. اما بدیش اینه زیبایی اون موجب خوشبختی اش نشد.
این خانوم ۴ بار ازدواج کرد و هر بار از همسران خود جدا شد.
اون از مشکلات روحی زیادی رنج می بره و در آخر هم در سن ۵۰ سالگی درگذشت.

۵- بریجیت باردوت (Brigitte Bardot)

بریجیت باردوت (Brigitte Bardot)

این مدل، هنرپیشه و خواننده فرانسوی در دوران جوونی واسه زیبایی اش معروفیت داشت و الان هم با سازمانای پشتیبانی از حقوق حیوانات همکاری می کنه.
این خانوم الان گیاهخوار شده و شرکت پشتیبانی از حیوانات خود رو هم راه اندازی کرده.

۴- ناتالی وود (Natalie Wood)

ناتالی وود (Natalie Wood)

اون دختر پدر و مادری روسی و اوکراینی بود و در سنین جوونایی خود یه هنرپیشه مشهور آمریکایی بشمار می رفت. ناتالی وود چهره بسیار زیبایی داشت و در بازیگری هم بسیار موفق و بااستعداد بود. ایشون چندین بار نامزد دریافت جایزه آکادمی شد.
اما بدیش اینه در سن ۴۳ سالگی درگذشت.

۳- اینگرید برگمن (Ingrid Bergman)

اینگرید برگمن (Ingrid Bergman)

برگمن یه زن بسیار قشنگتر و هنرپیشه بسیار موفق بود. اون در کشور سوئد متولد شده بود و در فیلمای آمریکایی و اروپایی زیادی اجرای نقش کرد و جوایز زیادی هم گرفت. در سال ۱۹۹۹، انجمن فیلم آمریکا اونو به‌عنوان چهارمین اسطوره سینمایی زن سینمای سنتی معرفی کرد.

۲- آدری هپبورن (Audrey Hepburn)

آدری هپبورن (Audrey Hepburn)

انجمن فیلم آمریکا، نقش اول فیلم «صبحونه در تیفانی» رو به عنوان سومین زن موفق تاریخ سینما در دوره طلایی هالیوود معرفی کرد.
آدری هپبورن یه هنرپیشه بسیار بااستعداد و البته زنی بسیار قشنگتر بود که در زمان زندگی خود، به‌عنوان سفیر صلح یونیسف هم فعالیت می کرد.
تیپ و مدل موهای هپبورن هنوزم موردتوجه زنان امروز قرار داره و از اون کپی می کنن.

۱- گریس کلی (Grace Kelly)

گریس کلی (Grace Kelly)

گریس کلی یکی از نمادهای زیبایی در همه دورانا بشمار میره. این هنرپیشه مشهور آمریکایی، با رینیهٔ سوم، حُکم‌ران شاهزاده‌نشین موناکو، ازدواج کرد و ملکه اون کشور و ملقب به عنوان سلطنتی گریس موناکو شد.
زیبایی خیره کننده ایشون بازم هم مورد توجه خیلی از مردم جهان قرار داره و داستان زندگی اش هم بیشتر به قصهای پریان مثل س. این زن قشنگتر در امور خیریه و نیکوکاری فعالیت زیادی داشت.