ایام محرم و صفر که تموم می شه، دوباره تماشاگر رونق گرفتن طلا و جواهر فروشیای بزرگ و کوچیک در سراسر کشور هستیم که پس از چند ماه معطلی، دوباره میزبان عروس و دامادها می شن.

گزارش امروز ما شما رو با بعضی از مقصدهای طلا و جواهر فروشی مطرح تهران آشنا می کنه.
جاهایی که تهرانیا واسه خرید این جنسای لوکس گرون، به اونجا مراجعه می کنن و در چهار ماهه پایانی سال،  با در نظر گرفتن کاهش محسوس قیمت جهانی طلا، مشتریان زیادی دارن.

با ما در گزارش طلا و جواهر امروز همراه باشین

بازارای معروف طلا و جواهر فروشی پایتخت

تو تهران، بازارهای طلا و جواهر فروشی قدیم و جدید بسیاری هست که پاتوق علاقمندان به طلا و سرمایه گذاری روی این فلز گرون قیمت هستش.
از قدیمی ترین پاتوقای خرید و فروش طلا تو تهران رو میشه بازار قدیمی تهران دونست که بیشتر از یه قرن، مقصد طلا بازه ها در ایرانه.

بازار قدیمی تهران هرچند یکی از میراث ملی کشور هستش، اما واسه عاشقان این فلز گرون قیمت، جاییست که میشه مدلا و طرحای جدید با طیف قیمتی جورواجور رو در بازاری پر از مغازه های بزرگ و کوچیک دید. البته واسه کسایی که علاقمند به خرید طلا در محیطای لوکس و جدید هستن و حوصله رفتن به میدون پونزده خرداد رو ندارن، مقصدهای دیگری هم در جای جای پایتخت هست.

یکی از اونا، بازار طلا فروشی پاساژ قائم در تجریشه. جایی که یه طبقه، به طلا فروشان اختصاص داره و هر روز، روزگار شلوغی رو می گذرونه، چون که همه کسایی که واسه خرید اجناس دیگه به قائم میان، گشتی هم در طبقه بزرگ طلا فروشیای اونجا میزنن تا هم از قیمتا اطلاع پیدا کنن و هم اگه چیزی نظرشون رو جلب کرد، واسه خرید برنامه ریزی کنن.

طلا فروشیای قائم در چند سال گذشته، به فهرست اولویتای طلا گردی پایتخت نشینان اضافه شده و طیفای جور واجور جامعه، با هر نوع توان مالی، معمولا نیم نگاهی به این طبقه دارن.

البته آدمایی که در غرب تهران ساکن هستن، یکی از مقصدهای طلا و جواهر خود رو در طبقه طلا فروشای میلاد نور در نزدیکی میدون صنعت شهرک غرب جستجو می کنن. جایی که در شش طبقه این بازار،  اجناس جور واجور از برنده های جورواجور در دسترس بوده و به خصوص در ایام تغییر فصل، با offای وسوسه کننده ای همراه می شه.

طلا و جواهر فروشیای میلاد نور، واسه خاص پسندها و حتی سخت پسندها، مقصد خوبیست. دست کم فایده ای که داره، شناخت مدلای جدید بوده که همیشه واسه عاشقان مد و لباس، الهام بخشه. زیادن کسایی که از طرحای طلا و جواهر فروشیای خاص پایتخت و دیگه مراکز استانا واسه الهام گرفتن استفاده می کنن.

خرید طلا و جواهر، مثل خرید و فروش فرش، نیاز به علم داره و همراهی کار بلدها و با تجربه ها با نسل جوون رو نیازمنده.

روزای آخر سال واسه خیابون کریمخان، گرم تر از دیگر ایام ساله. تنوع قیمت و طرحا در این منطقه طلا فروشی تهران، دلیل شده تا ساکنان مناطق مرکزی پایتخت،‌ از این مراکز واسه خرید و فروش فلزات گرون قیمت استفاده کنن.

البته، شرایط در خیابون نجات الهی که پایتخت صنایع دستی ایران هستش و کمی پایین تر از راسته طلا فروشای کریمخانه، بازم سرد و بی روح بوده و با امید به اینکه رونق طلا فروشیای کریمخان، به صنایع دستی فروشای نجات الهی هم سرایت کنه.

البته در مناطق دیگری از شهر مثل فردوسی، ستارخان، پاساژهای لوکس نیاوران و زعفرانیه (پالادیوم)، صادقیه (تیراژه و گلدیس) و بعضی از پاساژای رسالت و تهرانپارس هم، میشه پاتوقای عاشقان طلا و جواهر رو پیدا کرد که با در نظر گرفتن بضاعت مالی خود، به خرید و فروش طلا و جواهر اقدام می کنن.

به هر حال، علاوه بر بازارها و راستهای طلا فروشی مطرح قدیم و جدید تو تهران، بعضی مغازه ها هم هستن که مشتریان پر و پا قرص و بعضی وقتاً ثابتی داره که در ادامه به ۸ مورد اون می پردازیم و در آینده هم به حساب دیگری می پردازیم.

گالری گوهر بین

یکی از اسمای مطرح طلا فروشی در پایتخته که سابقه زیادی هم در کارنامه داشته و واسه قدیمیای طلا و جواهر تهران، برندی شناخته شده هستش.
اگه گذرتون به طلا فروشی گوهر بین در خیابون ولیعصر بیفته، همیشه یه یا دو نگهبان رو مشاهده می کنین که بعضی وقتاً مسلح، روبروی این طلا فروشی در حال گشت زنی هستن.

این طلا فروشی خرید و فروش سکه نداره و بعضی وقتاً واسه بازدید از اون، وقت قبلی نیازه. به نظر می رسه سیستم امنیتی و حفاظتی گوهر بین به واسطه موقعیت مکانی اون که در نبش خیابون ولیعصر قرار داره، خاص تر از بقیه طلا فروشیای پایتخت باشه. طلا فروشی گوهر بین، به کامران گوهر بین، یکی از جواهرشناسای مطرح پایتخت تعلق داره.

گوهر بین، همونجوریکه از اسمش پیداست، گوهر شناسه. گوهر گری و گوهر شناسی، مشخصه خاندان گوهر بینه که بیش  از ۱۰۰ سال قدمت داره و طلا و جواهر، خصیصه این خاندان مثل مظفریانا و جواهریانا و زمردیانا هستش.

پس تعجبی نداره که کار و کاسبی طلا و جواهر فروشی گوهر بین، مقصد طلا بازای خاص تهران باشه که می خوان جدید ترین مدلا و طرحا رو در مکانی خاص، مشاهده و خرید کنن.

جد بزرگ آقای گوهر بین، مهدی جواهری اسمشه که از گوهر شناسا بزرگ عصر خود بود. اون، در رونق کار و کاسبی گوهر شناسی و ارتقای این صنعت در ایران نقش زیادی اجرا کرده و راه اونو هم بچه هاش حالا دنبال می کنن. کاروانسرای جواهری در بازارچه قوام الدوله تهران، از جمله یادگارهای مرحوم جواهریه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   30 نکته مهم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال + بهترین ارزها

جالبه که بدونین شادروان محمود گوهر بین که پدر آقای کامران گوهر بین (صاحب الان گوهر بین) هستن، یکی از استادان به نام طلا و جواهر سازی کشور بوده و از کارای هنرمندانه اون، نمونه هایی در موزه جواهرات ملی سلطنتی کشور (خیابون فردوسی) نگهداری می شه.

گوهر بین امروزی، کار و کاسبی خود رو از لاله زار شروع کرد و بعد به خیابون طالقانی رفت و کارگاه جداگونه طلا و جواهر سازی رو راه اندازی کرد.
تحصیل در موسسه جواهر شناسی آمریکا (GLA)، بخشی از فعالیتای علمی آقای گوهر بین رو تشکیل داده که زمینه تاسیس گالری گوهربین در خیابون ولیعصر تهران شد.
ایشون ۸ سال، ریاست اتحادیه طلا و جواهر فروشیای تهران رو رو دوش داشت که حالا در اختیار کشتی آرایه.

گوهر بین در این سایت، بعضی از نمونه کارای خود رو معرفی کرده.

کیا گالری دزاشیب

کیا گالری دزاشیب، یکی از معروفای طلا و جواهر در پایتخته که پاتوق پولدارهای شمال شهر حساب می شه.
خیابون احتشامیه تهران، مغازه های معروف زیادی داره که گالری دزاشیب، یکی از اونا هستش.
گروه کیا، علاوه بر طلا و جواهر، در زمینه های دیگری مثل اجناس کودکان، فعالیت داره و اگه به پرتال اون مراجعه کنین، بخشی از فعالیتای این مجموعه موفق رو مشاهده می کنین.

از چند سال پیش تا کنون، تیم بسکتبال زنان گروه تجاری کیا هم جهت با فعالیتای ورزشی و تبلیغاتی این مجموعه، وارد دنیای ورزش کشورمون شد که حرکت خیلی مهمی هستش.

پرتال این گالری رو در این نشانی ببینین.

کیا گالری رو می تونین در اینستاگرام هم دنبال کنین که در این نشانی قرار داره که بیشتر از ۴۹۰ هزار مخاطب اونو فالوو می کنن. انگار این صفحه، از جمله پر بیننده ترین صفحات معرفی طلا و جواهر در اینستاگرام ایرانیان باشه.

در تصویر زیر، تعدادی از طرحای کیا گالری رو مشاهده می کنین.

واسه مراجعه به این طلا فروشی  مطرح تهران، از نقشه زیر استفاده کنین.

حلقه، گوشواره، دستبندای خاص مردونه و زنونه و شکلای جور واجور ساعت در طیفای جور واجور از نظر قیمت و طرح، در گالری کیا و در شعب مختلفش تو تهران قابل مشاهده و سفارشه.

شعبه نیاوران: نیاوران. خیابان دزاشیب. خیابان عمار. مجتمع تجارى کیمیا، ٢۶٨۵١٧٨٠-٠٢١

شعبه پاسداران: پاسداران, خیابان نیستان سوم, خیابان راستوان, بالاتر از میدان احتشامیه, مرکز خرید احتشامیه، ٢٢٧٧۴٣٩٨-٠٢١

شعبه خوشبختی آباد: خوشبختی آباد، بلوار فرحزادى, خیابان حافظى, نبش خیابان فخار مقدم, پاساژ آرن, ٢٢٣٨٢٨٨٧-٠٢١

شعبه فرشته: خیابان فیاضى (فرشته), مرکز خرید مریم، ٢٢٠۵٧٩١١

مظفریان

بیشتر از یک و نیم قرنه که نام مظفریان بر پیشونی صنعت طلا و جواهر ایران می درخشه و از معروف ترینای صنعت طلا و جواهر سازی در کشور هستش.
منوچهر مظفریان مثل کامران گوهر بین، قدر کار پدر رو دونسته و از سال ۱۳۶۰ هجری شمسی در این میدون فعالیت داره و فوت و فن این کار رو در بازار بزرگ تهران آموخت.

بزرگ ترین نمایشگاه مظفریان در لاله زار تهران، چند سال به وسیله منوچهر اداره می شد و از سال ۶۱، برترینای خود رو در کلکسیون طلا و جواهرات مظفریان در هتل هیلتون تهران (استقلال الان)، در برابر دید مسافران بین المللی تهران قرار داده.

حالا محمد رضا و محمد علی مظفریان، گوهر شناسای مطرحی هستن که راه و روش پدر رو دنبال کردن. پارتیه مظفریان، نام جدید این برند معروف و مطرح میدون طلا و جواهر پایتخته که از سال ۱۳۹۲ هجری شمسی ظاهر شد.

پارتیه مظفریان رو می تونین در نشانی اینترنتی به این نشانی دنبال کنین.

به هر حال پارتیه مظفریان، واسه سخت پسندها و علاقمندان به طرحای جدید و البته با قیمتای خاص، یکی از مقصدهای طلا گردی در تهرانه که مخاطبان خاص خود رو داره.

گالری سیاوش مظفریان

نام دیگری که از دنیای طلا و جواهر پایتخت میشه گفت، بازم به مظفریان برمیگرده.

واسه میردامادگردهای تهران، گالری طلا و جواهر سیاوش مظفریان، یکی از مقصدهای خرید سخت پسندها در شمال پایتخت هستش.
. مظفریان، هم چون گوهربینا و زمردیان، از جمله طلا و جواهر شناسای معروف تهران بوده که سابقه فعالیت اونا، بیشتر از نیم قرنه.

گالری سیاوش مظفریان رو با ۷۴ هزار مخاطب در این نشانی اینستاگرامی دنبال کنین. پرتال این گالری معروف طلا و جواهرات رو هم در این نشانی ببینین.

طبق اطلاعاتی که در این پرتال ارائه شده، فعالیت خاندان مظفریان در میدون طلا و جواهرات، به خاندان زندیه در ۳۰۰ سال پیش برمیگرده و این کار و کاسبی، در این خاندان موروثی شده و سابقه بسیاری داره.
بخاطر این، برند مظفریان در میدون صنعت طلا و جواهر سازی ایران، نامی معتبر و شناخته شده هستش.

یکی از دلایل موفقیت و موندگاری معروفیت این برند معروف طلا و جواهر سازی رو میشه به تجارب خانوادگی و هم اینکه الگوهای فناورانه در طراحی و ساخت طلا و جواهرات دونست که این برند رو کمی با همقطارانش، متفاوت می کنه.

گالری سیاوش مظفریان در بلوار میرداماد، بالای میدون مادر قرار داره.

گالری جواهریان

گالری  جواهریان، یکی دیگه از اسمای سرشناس طلا و جواهر سازی در ایرانه. قرن هجدهم میلادی مصادف بود با روی کار اومدن سلسله قاجار در ایران و تغییر پایتخت از شیراز به تهران. در زمان دومین پادشاه قاجار ( فتحعلی شاه) از کلیه صنعتگران و هنرمندان شاغل در شیراز دعوت شد تا به تهران جا به جایی مکان کنن.

حاج محمدحسن جواهری که مشهورترین جواهری شیراز بود هم کارخانه و فروشگاه خود رو به تهران منتقل کرد.
پس از ایشون بچه هاش به این صنعت ادامه دادن که میرزاعبدالله جد بابایی ما هم از جمله اونا بود. پسران ایشون حاج عبدالرحمان و حاج عبدالصالح و آقای مهندس علی اصغر با به کار گیری تکنولوژی و وسیله جدید مبادرت به تاسیس یه سری از کارگاه های تراش سنگ و طلاسازی و مرتب کاری کردن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترک سیگار با ویپ

اجناس اون در بازارتهران و سراسر شهرستانای بزرگ شناخته شده و مورد توجه بود. در سال ۱۹۷۰ میلادی بچه حاج عبدالصالح (عبدالحسین جواهریان) بعد از تموم شدن تحصیلات عالیه در اروپا به ایران برگشت و با پدر در ادامه این صنعت همکاری خود رو شروع کرد.

در سال ۱۹۸۸ میلادی اونا به همراه دختران آقای عبدالحسین جواهریان به اسمای ستاره و سپیده جواهریان که دارای مدرک جواهرشناسی از موسسه جی-آی-ای آمریکا هستن با گشایش شعبه جدیدی در میدون آرژانتین فصلی جدید رو در مورد تشخیص سنگای گرانبها و طراحی و ساخت مدرن ترین جواهرات شروع کردن.

پرتال گالری جواهریان رو در این نشانی دنبال کنین.

گالری علی دایی

گالری طلا و جواهر فروشی  علی دایی رو باید یکی از معروفای تهران در چند سال گذشته دونست که به واسطه حضور پر افتخار ترین فوتبالیست آسیا، در کانون توجه رسانه ها و فعالان طلا و جواهر شمال پایتخت قرار گرفته.

این گالری، به وسیله همسر ایشون ، مونا فرخ آذری هدایت می شه که اتفاقاً طراحی این گالری و انتخاب اجناس و سنگای قیمتی هم به وسیله ایشون انجام شده.
گالری نور، یکی از کار و کاسبیای علی دایی در کنار رستوران و اجناس ورزشی هستش.

گالری نور علی دایی در منطقه الهیه تهران قرار داد و به نظر می رسه، با در نظر گرفتن کالاهایی که در اونجا در برابر فروش مشکل پسندان و پول دارای تهرانی قرار گرفته، سرمایه زیادی به وسیله این شخصیت ورزشی در میدون طلا و جواهر اختصاص پیدا کرده.

داستان جواهرات کشتی آرای

یکی دیگه از گالریای طلا و جواهر معروف مشکل پسندهای تهرانی، گالری جواهرات کشتی آرایه که به رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهرات استان تهران تعلق داره.

سایت این گالری رو در این نشانی دنبال کنین.

محمد کشتی آرای، متولید ۱۳۲۹ در اصفهانه و با در نظر گرفتن اینکه در مورد حسابداری تحصیل کرده، اما ذوق و علاقه اش به طلا و جواهرات، ایشون رو به این میدون کشوند.

ایشون از ۱۲ سالگی در بازار اصفهان به زرگری پرداخت و کم کم علاقه اش به حرفه زرگری بیشتر شد طوری که با اتمام تحصیلات اندازه علاقه ایشون شدت گرفت. ایشون زیر نظر اساتیدی چون حیدر زنگنه و حسن ارسطو در اصفهان به زرگری و جواهرسازی پرداخت.

ایشون با یکی از مهم ترین مقاطع زندگی اش هم زمان شد و اون شروع فعالیت در کارخانه تازه تاسیس آقایون محمد طلاکار، مهدی دلیلی و منصور زاهدی بود. یکی از کارخانه های بزرگی که به شکل پیشرفته در ایران تاسیس شد، کارخانه سپاهان اصفهان بود که ایشون در اون مقطع، فعالیت خود رو در اونجا ادامه داد.

در همین ایام واسه گذروندن دوره کامل و تخصصی ماشینای طلاسازی راهی ایتالیا شد که تجربه ها و نتیجه های علمی بسیار با ارزشی براش به ارمغان آورد. در این چند سال بود که در کنکور سال ۱۳۴۹ دانشگاه پذیرفته و ناگزیر اصفهان رو ترک و راهی تهران شد.

ایشون در سال ۱۳۵۴ اولین مدرک دانشگاهی خود رو در رشته حسابداری و حسابرسی صنعتی گرفت و در سال ۱۳۶۷ در کنکور ورودی دانشگاه آزاد شرکت کرد و به قبولی در رشته مدیریت بازرگانی در مقطع فوق لیسانس منجر شد.

روال در طول دهه هفتاد هم ادامه پیدا کرد و در تموم کنفرانسا و دوره های تخصصی که به بخش طلا و جواهر یا مدیریت و صنایع در رابطه بود، شرکت کرده و مدارک اونا رو اخذ می کرد.
تو تهران، آقایون حاج محمود عشاقی بعد معرفت پور از استادان ایشون بودن که سالهای متمادی افتخار همکاری با عزیزان رو داشته و داره.

بعد از تموم شدن تحصیلات دانشگاهی در مقطع لیسانس که اواسط دهه پنجاه رقم خورد فعالیت جدیدتری رو به شکل همکاری با شرکت ایران زر به عنوان فروشنده اجناس این شرکت دنبال کرد.
این فعالیتا کم کم گسترده تر شد و روابط تجاری خود رو با شهرهای شمالی خراسان و حتی بعضی شهرهای جنوبی کشور شکل و گسترش داد و این نقطه عطفی در روال کاری ایشون بود.

چون از این روش موفق شد با سلیقه ها و علاقه های بومی شهرها و نقاط جور واجور ایران در میدون طلاو جواهر آشنا شه و در این مورد اطلاعاتی به دست بیاره که از این رهگذر ارتباطات زیادی با همکاران جور واجور صنعتی در سراسر کشور پیدا کرد و همه این مسائل در کنار هم پیشرفت روز افزون و گسترش فعالیت هاش کمک کرد و شاید مهمترین مسئله که به کسب بالاترین رأی و انتخاب ایشون به عنوان رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور منجر شد ، همین ارتباطات گسترده و پرسابقه بود .

به هر حال، مشاهده کلکسیون طلا و جواهرات گالری واسه رئیس این صنف هم خالی از لطف نیس که اگه فرصت کردین، در پاییزگردیای آخر هفته ای، وقتی به این موضوع اختصاص بدین.

مخصوصاً علاقمندان ساخت طلا و جواهر که احتمال بتونن با طرحای جذابی آشنا شده و الهامای قیمتی بگیرن.

گالری طلا و جواهرات زمردیان

آخرین گالری که در گزارش امروز معرفی میکنیم، گالری طلا و جواهرات زمردیانه. زمردیانیا، مانند گوهر بینا، جواهریانا، جواهریا، مظفریانا، از جمله معروفای تهران و از قدیمیا حساب می شن.
این گالری رو میشه در نبش خیابون فرشته تهران دید.

سایت اینترنتی واسه این گالری در دسترس نیس.

با امید به اینکه این گزارش، واسه علاقمندان به آشنایی با طلا و جواهر فروشیای معروف تهران، دست کم آشنایی لازم رو جفت و جور کرده باشه. هم اینکه شاید بد نباشه اشاره کنیم که در سالای گذشته، جوانان موفق و فعالی وارد این صنعت شدن و با ایده های نوین و طراحیای جذاب خود تلاش در جلب توجه مشتریان خاص‌تری رو دارن که از جمله میشه به اسمای آشنایی مثل کیا گالری یا گالری پرسته اشاره کرد.