بیشتر آپارتمانای الان کوچیک بوده و عموما ساکنین اونا با کمبود جا مواجه هستن. این مشکل در میان شهرنشینا عمومیت داشته و خیلی از افراد رو شامل می شه.

اما همچین چیزی نباید موجب تغییر سلیقه شما شه طوری که به خاطر وجود نداشتن فضای کافی، از تزئین و چیدمان اتاقای جور واجور خونه ناامید شید. به همون نسبت که واحدهای آپارتمانی کوچیک شدن، وسایل و مبلمان هم جمع‌وجورتر گشته و گزینه های تاشو، کم‌جا و کشویی به شکلای جور واجور موجود اضافه گشته ان.

از این رو، اگه محل سکونت شمام متراژ پائینی داره، می تونین اونو مثل یه پازل در نظر گرفته و با جابه‌جایی قطعات جور واجور، چیدمانی جدید به خونه ببخشین.

واسه این منظور شاید ایده هایی که در ادامه براتون مطرح کردیم تا حدی بتونن شما رو در این راه هدایت کنن. با ما همراه باشین.

راه های ارزون و مقرون به صرفه واسه تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی چیه؟

۱- عوض کردن آینه. یه آینه بزرگ، گرد و چرمی، یه آینه طلایی و شیک فلزی یا هر طرحی که بیشتر با سلیقه خودتون جور در میاد و با نمونه الان هم به طور کامل فرق داره رو خریداری کرده و در بالای سینک روشوئی نصب کنین.

۲- تعویض لامپ یا لوستر دستشوئی. واسه ایجاد تنوع در سرویسای بهداشتی می تونین از شکلای جور واجور لوسترهای آویز استفاده کنین. یا حتی بد نیس یه روشنائی یا دیوارکوب هم روی یکی از دیواره ها نصب کنین تا با افزایش نور، تا حدی موجب بزرگ تر دیده شدن فضا هم بشوید.

۳- پرده حموم رو عوض کنین. تلاش کنین طرح و رنگ جدیدی که خریداری می کنه، با نمونه قبلی فرق داشته باشه تا خوب تماشاگر تغییر چیدمان سرویس بهداشتی بشوید.

۴- بخش داخلی درب دستشویی یا حموم رو رنگ آمیزی کنین.

بهترین طراحی سینک واسه دستشوئی کوچیک چیه؟

طرح خاصی واسه پیشنهاد دادن وجود نداره. این به طور کامل به سلیقه شخصی افراد مربوط می شه.
اما اینم بگیم که سینکایی که درون کانتر کابینت جای می گیرن، فضای کمتری اشغال کرده و واسه سرویس بهداشتیای کوچیک، مناسب تر به نظر می رسن. هم اینکه، وجود کابینت در زیر سینک این مزیت رو داره تا همه وسایل دستشویی رو داخل اون انبار کرده و از به‌هم‌ریختگی ظاهری اون پیشگیری کنین. هم اینکه جای کافی واسه قرار دادن سشوار، اتوی مو، وسایل اصلاح صورت و … هم داره.

این مطلب را هم از دست ندهید :   اتهامات جنسی دونالد ترامپ در ۳۰ سال اخیر

اگه دستشوئی به اندازه ای کوچکه که زیر سینک نمیشه کابینت نصب کرد، پس پیشنهاد می شه از طرحی استفاده کنین که در کنار خود واسه آویختن هوله و قرار دادن صابون و مایع دستشویی جای مخصوص داشته باشه.

از چه نوع میزی واسه سرویس بهداشتی کوچیک استفاده کنیم؟

اگه به وسیله ای واسه قرار دادن شمع یا حولهای تمیز اضافی (واسه مهمون) نیاز دارین، چهارپایهای چوبی یا کنسولای باریک گزینه های مناسبی حساب می گردن.

چه طرح و رنگی واسه دیوار دستشوئیای کوچیک مناسبه؟

طرح و رنگ خاصی واسه این جوری فضاها وجود نداره فقط باید از نمونه های بسیار قشنگتر استفاده کرده شه تا به این واسطه، کوچیک بودن فضا به چشم نیاد. البته باید اشاره کنیم که به کار گیری رنگای تیره خیلی مناسب اتاقای کوچیک نیستن چون موجب خفگی فضا شده و متراژ رو از اون چیزی که هست، کوچیک تر نشون میده. کاغذدیواری با طرحای بزرگ هم از جمله گزینه هاییه که می تونین واسه زیباسازی دیوار دستشوئی ازش استفاده کنین.

بهترین فلزآلات واسه سرویس بهداشتی چیه؟

وسیله، شیرآلات و دستگیرها از جمله موارد ریزی هستن که در زیبایی دستشوئی تاثیر زیادی دارن، پس پیشنهاد می شه در انتخاب اونا دقت کرده و نمونه های لوکس رو بخرین. البته اگه محدودیت بودجه دارین، نمونه های متنوعی از این گزینه ها هست که می تونین از بین نسخه های برنجی یا مسی مدل دلخواهتون رو انتخاب کنین.

این مطلب را هم از دست ندهید :    انواع مدل های گن فاجات

چه ایده های دکوراسیونی در دستشوئیای کوچیک نباید اجرا شن؟

با اینکه حموم و دستشویی سفید رنگ زیبایی خاص خود رو داره اما کم کم خسته کننده می شه، از این رو می تونین با به کار گیری وسیله یا وسایل قابل جابه‌جایی در اون تنوع بسازین. البته قانون مشخصی واسه این وجود نداره، اما این رو در نظر داشته باشین که اگه در و دیوار سفید هستن، پادری یا هوله رو دیگه سفید انتخاب نکنین. واسه این موارد می تونین از رنگای خوشحال یا تیره مثل زغالی استفاده کنین.

ایده مقرون به صرفه ای واسه شیک کردن فضای دستشوئی هست؟

یه سطل آشغال قشنگتر یا آویز هوله با طراحی خاص می تونه در زیبایی دستشوئی نقش داشته باشن. واسه این آیتما می تونین از برنده هایی مثل ایکیا یا طرحای چوبی یا اجناس شرکتای داخلی استفاده کنین. به طور مثال، وسایل کوچیکی مثل یه شیشه با درب چوبی واسه قرار دادن توپای پنبه ای در زیباشدن فضا نقش پررنگی دارن.

بهترین نورپردازی واسه دستشوئی چیه؟

نوارهای لامپ LED در زیر آینه، لامپای دیوارکوب در بالای اونم اینکه لوسترهای آویز در سقف سرویس بهداشتی به افزایش نور و زیبایی بیشتر فضا کمک می کنن.

با چه ترفندی میشه اتاق رو بزرگ تر نشون داد؟

نصب و به کار گیری آثار هنری و تزئینی و هم اینکه بهره گرفتن از کاغذدیواریای طرح‌دار، از جمله مواردی هستن که موجب می شه تا فضای دستشوئی و حموم از اون چیزی که هست بزرگ تر دیده شه.

آینه مناسب واسه سرویس بهداشتی کوچیک چیه؟

آینهایی که در پشت خود کابینت دارن بهترین گزینه واسه دستشوییای کوچیک حساب می شن چون می تونین شکلای جور واجور دارو و وسایل رو داخل اون انبار کنین. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین، این تیپ آینها، باریک هم هستن و فضای زیادی رو اشغال نمی کنن.