ممکن است کمی برنامه ریزی لازم باشد تا مطمئن شوید همه چیز به طور همزمان روی میز است، اما هیچ چیز نمی تواند یک شام برشته بیف خانگی را شکست دهد! امروز قصد دارم به شما نشان دهم که چگونه با یک برنامه گام به گام به آن دست یابید.

من حدود ۲۹ سال پیش شروع به تهیه شام ​​کباب کردم. می دانم که این باعث می شود واقعاً پیر به نظر برسم، اما در واقع من فقط ۱۱ سال داشتم که مادرم شروع به کار کرد و به من یاد داد که چگونه با کمک یک لیست اولی بزرگ. من صادقانه فکر می کنم که یاد گرفتن چند عنصر از یک وعده غذایی خیلی زود همان چیزی است که به من اعتماد به نفس در آشپزخانه داد و شور و شوق من را برای همه چیز شروع کرد!

اعتماد به نفس

داشتیم می خوردیم:

رست بیف:

پودینگ های یورکشایر: دست هایی که قوطی پودینگ یورکشایر را در دست دارند

سیب زمینی سرخ شده ترد:

سیب زمینی را با نمک و برگ آویشن تازه تفت دهید

پنیر گل کلم آسان:

پنیر گل کلم با قاشق خارج شده

هویج ساده کره ای:

کاسه هویج بخارپز شده با کره و فلفل سیاه

و سس گوشت گاو غنی (و مقدار زیادی از آن!):
سس گوشت گاو در کوزه سفید که با گوشت گاو و سیب زمینی احاطه شده است

سربار مشترک گوشت کبابی با سیب زمینی کبابی

یکی از چیزهایی که در مورد پختن رست بیف، یورکشایر، سیب زمینی برشته و پنیر گل کلم مشکل است، این است که همه آنها به فر نیاز دارند – و برخی از آنها در دماهای مختلف!

اما ما به گوشت گاو زمان استراحت طولانی می دهیم (نگران نباشید – گرم می ماند و زمان های استراحت اضافی به این معنی است که دوست داشتنی و آبدار خواهد بود)، بنابراین کباب ها و یورکشایرها زمان کافی برای ترد شدن داشته باشند. و پنیر گل کلم زمان طلایی شدن و حباب دار شدن را دارد.

سس روی یک شام گوشت گاو کبابی ریخته می شود

من می دانم که تعداد زیادی پله در آنجا وجود دارد، اما واقعاً امیدوارم که به شما کمک کند تا یک شام عالی رست بیف تهیه کنید!

می دانم که این پست باعث شده است که برای شام کبابی بیشتر آب دهانتان را بیازانید، سپس برای خوشمزه تر بودن شام کباب شده، دسته بندی شام کباب ما را بررسی کنید. ما گوشت خوک کبابی با کراکلینگ ترد نهایی، سیب زمینی سوخاری فوق العاده محبوبمان، سس سیب خانگی، شانه بره کبابی داریم و اگر به دنبال یک روش ساده در یک قابلمه هستید، من یک رست بیف آهسته یک قابلمه هم دارم. و دستور سبزیجات با سس غنی.

لطفا اگر سوالی دارید در نظرات زیر با من در میان بگذارید.

اگر می خواهید برنامه های بیشتری از این قبیل ببینید، فقط به من اطلاع دهید (اگر درخواست غذایی خاصی دارید، در بخش نظرات درج کنید).

نحوه تفت دادن گوشت: راهنمای گام به گام

راهنمای ما را برای یافتن روش مناسب برای برشته کردن گوشت ورق بزنید، سپس ویدیوی طرز تهیه ما را تماشا کنید.

مربوط به:
تفت دادن گوشت

نحوه تفت دادن گوشت: راهنمای گام به گام

مرحله ۱: آماده سازی

تفت دادن یک حرارت خشک و غیرمستقیم است که برای پخت تکه های بزرگ گوشت عالی است. ابتدا فر را به مدت حداقل ۲۰ دقیقه از قبل گرم کنید.

مرحله ۲: این اشتباه رایج را مرتکب نشوید
هرگز کباب را مستقیماً از یخچال بیرون نیاورید و داخل فر نریزید. در عوض، کباب را با قرار دادن روی یک سطح تمیز به دمای اتاق برسانید. این به شما امکان می دهد تا روی پخت و پز و حتی پخت کنترل کنید.

مرحله ۳: کباب را به طور یکنواخت بپزید

برای پخت یکنواخت کباب از یک ماهیتابه باز و پهن یا یک ظرف پخت استفاده کنید. یک قفسه به افزایش گردش هوای گرم در اطراف کباب کمک می کند. نکته: اگر قفسه ندارید، از سبزیجاتی مانند تره فرنگی یا هویج برای نگهداری کباب استفاده کنید.

مرحله ۴: گره زدن کباب

معمولا کباب هنگام خرید بسته می شود. این کار باعث می شود کباب در کل ضخامت یکسانی داشته باشد و در نتیجه یک کباب پخته یکنواخت حاصل شود.

مرحله ۵: آن را شاداب نگه دارید

روی کباب را با روغن یا کره بپوشانید تا نمک و فلفل بچسبد.

مرحله ۶: نمک و فلفل را اضافه کنید
با نمک و فلفل خسیس نشوید.

مرحله ۷: گوشت را تفت دهید

کباب را طبق دستور پخت بپزید. برخی از دستور العمل ها با سرعت بالا و با سرعت پخته می شوند، در حالی که برخی دیگر کم و آهسته طبخ می کنند. حتی برخی کباب های بدون چربی را ابتدا سرخ می کنند تا در آب میوه ها ببندند. نکته: با هر بار باز کردن فر ۵۰ درجه حرارت از دست می دهید. بدون نگاه کردن!

مرحله ۸: تست و استراحت

گوشت کی درست میشه؟ ۳۰ دقیقه قبل از اینکه دستور پخت بگوید باید انجام شود، آن را با دماسنج گوشت تست کنید. نکته: برای بهترین دقت، دماسنج را در ضخیم ترین قسمت کباب قرار دهید. اگر استخوانی وجود دارد، از آن اجتناب کنید، در غیر این صورت خواندن ممکن است نادرست باشد. اگر درست نشد دوباره کباب را داخل فر قرار دهید. وقتی به دمای مناسب رسیدید، اجازه دهید کباب استراحت کند. تیدما در حالت استراحت پنج تا ۱۵ درجه افزایش می یابد.

مرحله ۹: بهترین بخش

آخرین داستان ها

چیزهای ترسناک خوب برای تماشای این ماه، ۶ سپتامبر ۲۰۲۳

دعوی حقوقی ادعا می کند که هوپرهای برگر کینگ به آن اندازه که ادعا می کنند بزرگ نیستند ۶ سپتامبر ۲۰۲۳

نویسنده: ایمی رایتر

۳۴ هدیه برای پدربزرگ ها و مادربزرگ هایی که عاشق غذا هستند ۶ سپتامبر ۲۰۲۳

نویسنده: اریکا فینامور

تفاوت بین ماهی قزل آلا پرورش یافته در مزرعه و ماهی قزل آلا وحشی چیست؟ ۵ سپتامبر ۲۰۲۳

نویسنده: دانا آنجلو وایت، M.S., R.D., A.T.C.

بارگذاری بیشتر
دستور العمل روز

دستور العمل انتخاب شده توسط ویرایشگر را روزانه به صندوق ورودی خود تحویل بگیرید. سیاست حفظ حریم خصوصی

آدرس ایمیل را وارد کن
در حال مشاهده

حلال چیست؟

آنچه باید در مورد دستورالعمل های رژیم غذایی اسلامی بدانید.
۲۷ جولای ۲۰۲۳
توسط: Food Network Kitchen
مربوط به:

گوشت

میز ناهارخوری با خانواده و دوستان.

گلچین راگیبوغلو/ گتی ایماژ
توسط لیلا خوری هانولد برای آشپزخانه شبکه غذایی

لیلا خوری هانولد یکی از همکاران شبکه غذا است.

ممکن است متوجه غذاهای بسته بندی شده یا منوهای رستورانی شده باشید که روی آنها کلمه حلال نوشته شده است. یا شاید برای ارج نهادن به اعتقادات مذهبی خود به خواربارفروشی های حلال یا قصابی ها مراجعه می کنید.

حلال چیست؟

حلال یک کلمه عربی است که در انگلیسی به مجاز ترجمه می شود. حلال معمولاً برای اشاره به غذاهایی استفاده می شود که برای مسلمانان مجاز است.

این مطلب را هم از دست ندهید :   خرید لوازم یدکی خودرو

مافی می گوید: «حلال بودن مسلمانان پیروان اسلام در قرآن، کتاب مقدس اسلام، مقرر شده است». مسلمانان سراسر جهان آن را به عنوان چیزی مجاز می دانند. معمولاً از آن برای غذا استفاده می شود.

مافی خاطرنشان می کند که در حالی که بسیاری از غذاهای ذکر شده در بالا در فرهنگ غربی رایج نیستند، اما در غذاهای دیگر در سراسر جهان یافت می شوند.

کارکنان مرد مغازه در حال فروش گوشت حلال در پیشخوان و لبخند زدن در سوپرمارکت

جک اف/گتی ایماژ
گوشت حلال چیست؟

گوشت حلال آن چیزی است که شرعاً حلال است و همچنین آن چیزی است که طبق آداب اسلامی قربانی شده است.

«وقتی به درستی انجام شود، راه حلال قربانی کردن حیوان، انسانی ترین راه ممکن است. قربانی واقعاً حلال هر حیوانی شامل موارد زیر است: دادن زندگی خوب و شاد به حیوان، از جمله غذایی که از نظر بیولوژیکی مناسب باشد و محیطی سالم برای زندگی در آن باشد. در زمان ایثار، حتی آن هم باید به انسانی ترین شکل ممکن انجام شود.»

فرآیندی که تضمین می کند گوشت می تواند گواهی حلال داشته باشد، ذبیحه است. مافی می گوید: «ذبیحه ذبح آیینی است که در قوانین رژیم غذایی اسلام اجباری شده است. این بدان معناست که نحوه قربانی کردن حیوان از اصول اولیه مربوط به بریدگی فیزیکی حیوان در زمان قربانی پیروی می کند.

علاوه بر این، او به دستورات زیر اشاره می کند که بخشی از ذبیحه است:

حیوان قربانی باید از گله خارج شود و از دید سایر حیوانات دور شود.

حیوان باید آرام شود (یعنی آب داده شود، آرام شود)، به پهلو بخوابد (اگر در فضای باز باشد) و رو به مکه باشد.

باید با یک برش سریع در گردن که ورید ژوگولار، شریان کاروتید و نای را قطع می کند، ذبح شود.

در هنگام قربانی باید نام خدا بر حیوان خوانده شود.

تمام خون باید از حیوان خارج شود

احترامی نیز برای حیوان وجود دارد و مافی می گوید که باید از تمام حیوان استفاده کرد، اعم از استخوان، پشم یا خز، غضروف آن و غیره. مافی می گوید که مسلمانان حتی تشویق می شوند که مصرف گوشت را محدود کنند، زیرا آن را چیزی نمی دانند که ما باید در آن افراط کنیم.
وقتی کسی این فرصت را داشته باشد که شاهد یک فداکاری باشد که به روشی مناسب انجام شده است، همانطور که من دارم، این یک تجربه واقعاً فروتنانه است. انسان متوجه می شود که این حیوان جان خود را به خاطر ما داد و سزاوار احترام است که به درستی و کامل مصرف شود، به طوری که قربانی بیهوده نبود.»

متن حلال عربی در نما ویترین مغازه قصابی مواد غذایی

OceanProd/Getty Images

چه چیزی در حلال جایز نیست؟
غذاهایی که در حلال مجاز نیستند عبارتند از گوشت خوک و فرآورده های جانبی آن، خون حیوانات، هر چیزی که از بدن انسان خارج می شود.y، پرندگان شکاری، حیوانات با دندان نیش و هر شکلی از مسکرات که می تواند شناخت را مختل کند، مانند الکل یا مواد مخدر تفریحی. برخی از غذاهایی که هرگز نمی توانند حلال باشند عبارتند از گوشت خوک یا سوسیس خونی.

مافی خاطرنشان می کند که گواهی حلال برای مصرف کنندگان حلال اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است تا اطمینان حاصل شود که محصولات عاری از مواد غذایی و مواد حرام هستند. صنایع غذایی به طور فزاینده ای در حال تولید انبوه محصولات و موادی است که با محصولات جانبی بسیاری از مواد دیگر که حرام هستند، مانند ژلاتین گوشت خوک در ماست، امولسیفایرهایی که از گوشت خوک به دست می آیند و نرم کننده های خمیر موجود در نان که می تواند از موی انسان به دست بیاید. او توضیح می دهد که به عنوان L-cysteine ​​نشان داده شده است.

اگر پادشاه سبک پخت آهسته وجود داشت، کباب آن بود. به طور سنتی، یک کباب در روزهای یکشنبه سرو می شد که خانواده ها دور هم جمع می شدند و جشن می گرفتند. خوشبختانه، کباب در حال حاضر جزء اصلی هر منوی روزهای هفته در نظر گرفته می شود. چه کباب خود را در فر بپزید و چه در آهسته پز، این غذا عملاً خودش پخته می شود.

روش
۱
پختن کباب در فر
تخمین زمان و دمای پخت و پز
۱
اجازه دهید گوشت استراحت کند. چه در حال تفت دادن گوشت بره، گوشت خوک، گوشت گاو، گاومیش کوهان دار یا هر بازی دیگری باشید، باید اجازه دهید کباب خود استراحت کند. به این معنی که آن را از یخچال خارج کنید، آن را در یک ماهیتابه قرار دهید (برای اینکه چکه چکه های آن گرفته شود) و اجازه دهید در دمای اتاق بماند. اگر در حال پختن یک کباب کوچک هستید، باید اجازه دهید حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بماند، در حالی که کباب های بزرگ می توانند تا یک ساعت و نیم بمانند. استراحت دادن به کباب اجازه می دهد تا گوشت دوباره مرطوب شود – وقتی در یخچال است، گوشت سفت تر می شود.

۲
زمان پختن کباب شما را تخمین بزنید. به طور کلی، زمان برشته شدن را می توان با چند پوند گوشتی که در حال پختن آن هستید، تخمین زد. مدت زمانی که کباب خود را بپزید بستگی به این دارد که آیا می خواهید گوشتتان کمیاب باشد یا متوسط ​​کمیاب باشد یا متوسط. با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که هر فر متفاوت است، بنابراین در حالی که این تخمینی از زمان پخت را ارائه می دهد، هنوز باید دمای داخلی گوشت را برای تعیین زمان پخت کنترل کنید. پخت بیش از حد معمول ترین دلیل خشک شدن کباب است، بنابراین مراقب این موضوع باشید.
برای کباب کمیاب: برای هر پوند کباب ۱۵ دقیقه زمان بگذارید. به عنوان مثال، اگر یک کباب ۵ پوندی داشتید، اگر می خواهید کمیاب باشد، ۷۵ دقیقه کباب را می پزید.
برای یک کباب نادر متوسط: برای هر پوند کباب را به مدت ۲۰ دقیقه بپزید. اگر یک کباب ۵ پوندی می پزید، آن را به مدت ۱۰۰ دقیقه می پزید.
برای کباب متوسط: به ازای هر پوند ۲۲ دقیقه زمان پخت را در نظر بگیرید. اگر یک کباب ۵ پوندی می پزید، گوشت را به مدت ۱۱۰ دقیقه می پزید.
اگر در حال پختن کباب گوشت خوک هستید، باید به ازای هر پوند گوشت ۲۰ دقیقه زمان بگذارید.
۳
فر خود را از قبل با دمای مناسب گرم کنید. این با توجه به نوع گوشتی که قرار است تفت دهید تعیین می شود. در اینجا دمای برشته کردن برای همه کباب های اصلی گوشت آمده است[۱]:
کباب در ۳۲۵ درجه فارنهایت: ساق بره یا شانه کباب. گوشت خوک، شانه، تاج یا کباب دنده؛ ژامبون کامل (با استخوان یا بدون استخوان)؛ گوشت گوساله یا کباب دنده؛ گوشت گاو با نوک گرد، دنده، ته گرد، دور چشم، و کباب سینه تازه یا ذرت.
کباب در ۳۵۰ درجه فارنهایت: گوشت دنده ای (بدون استخوان) یا کباب دنده ای (با استخوان)؛ کباب دنده خوک.
کباب در ۴۲۵ درجه فارنهایت: فیله گوشت گاو و کباب سه نوک. کباب فیله خوک.

این مطلب را هم از دست ندهید :   خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
پختن کباب شما

۱
کباب خود را مزه دار کنید. به طور سنتی، کباب ها به سادگی با نمک و فلفل چاشنی می شدند. با این حال، می توانید آن را با سیر، یا هر سبزی که دوست دارید نیز مزه دار کنید. اگر می خواهید کباب خود را در یک کاسه یا کیسه زیپلاک مرینیت کنید، باید این کار را چند ساعت قبل از برنامه ریزی برای تفت دادن گوشت انجام دهید، زیرا ماریناد زمان نسبتاً زیادی طول می کشد تا جذب گوشت شود.
اگر روی کباب شما لایه ای از چربی گوشت خوک وجود دارد (همانطور که اکثر کباب ها انجام می دهند)، می توانید ادویه ها را روی چربی بپاشید یا لایه چربی را بردارید (که احتمالاً توسط رشته هایی نگه داشته می شود، که باید آن را بردارید). گوشت را زیر آن مزه دار کنید و سپس دوباره چربی را روی آن قرار دهید. چربی به گوشت بو داده طعم می بخشد.
۲
یک قفسه داخل ماهیتابه خود قرار دهید. ماهیتابه شما باید بزرگ و کم عمق باشد. یک توری در تابه قرار دهید و سپس گوشت را روی توری قرار دهید. قفسه مهم است زیرا گوشت را از آب آن جدا نگه می دارد. اگر قرار بود گوشت در آب آن بنشیند، به جای کباب کردن، بخار پز می شد.
۳
کباب خود را بپزید. تا زمانی که به پایان زمان تخمینی پخت نزدیک نشوید، نیازی به نظارت بر آن ندارید. برای درست کردن یک کباب خوب، به یک دماسنج گوشت نیاز دارید – کلید تفت دادن این است که بتوانید دمای داخلی گوشت را کنترل کنید.
۴
دمای داخلی کباب را بررسی کنید. هنگامی که زمان تخمینی پخت به پایان می رسد، باید دمای داخلی o را بررسی کنیدکباب را بپزید تا مطمئن شوید که به درستی پخته شده است. از دماسنج گوشت برای بررسی دمای داخلی استفاده کنید. موارد ذکر شده در زیر را هنگامی که به دمای تعیین شده رسیدند بردارید[۲]:
۱۳۵ درجه فارنهایت: گوشت گوساله، دور چشم، کباب ته گرد را بردارید.
۱۳۵ درجه فارنهایت تا ۱۵۰ درجه فارنهایت: گوشت گاو ریبی، دنده، فیله و کباب سه نوک را حذف کنید.

۱۴۰ درجه فارنهایت: ژامبون کامل را بردارید.

۱۴۰ درجه فارنهایت تا ۱۵۵ درجه فارنهایت: نوک گرد گوشت گاو را بردارید. کباب ساق بره، شانه و ساق پا.

۱۴۵ درجه فارنهایت: گوشت خوک، تاج و کباب شانه را بردارید.

۱۵۵ درجه فارنهایت: کمر گوساله و کباب دنده را بردارید.

۵
کباب را از فر خارج کنید. اجازه دهید کباب روی یک بشقاب یا تخته برشی که دارای شیارهایی است که چکه های آن می تواند وارد شود، قرار گیرد. روی کباب را با کاغذ روغنی یا فویل بپوشانید. کباب ها حتی پس از خارج شدن از فر به پختن ادامه می دهند. اجازه دهید کباب های کوچک به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنند. کباب های بزرگتر باید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه استراحت کنند. اجازه دادن به گوشت استراحت به گوشت کمک می کند رطوبت خود را حفظ کند و کباب آبدارتری ایجاد کند.
یک راه خوب برای تشخیص اینکه چه زمانی کباب شما در حال استراحت است، این است که دوباره دمای داخلی را بررسی کنید. وقتی دمای داخلی شروع به کاهش کرد می توان گوشت را برش داد و سرو کرد.
۶

گوشت را برش بزنید و سرو کنید. لذت ببرید!

در صورت تمایل می توانید از تخته برش حکاکی شده با سینی برای جمع آوری آب میوه ها استفاده کنید و هنگام سرو روی گوشت بریزید.
روش
۲

پختن کباب در اجاق گاز آهسته

۱
گوشت خود را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. اگرچه این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما در واقع یک راه واقعا موثر برای پوشاندن کباب در چاشنی است. مطمئن شوید کیسه ای که استفاده می کنید قابل مهر و موم باشد. هنگامی که گوشت در کیسه قرار گرفت، دو قاشق غذاخوری آرد، یک قاشق چایخوری نمک کوشر (یا نمک معمولی)، یک دوم قاشق چایخوری فلفل سیاه و دو قاشق چایخوری پودر سیر اضافه کنید. کیسه را ببندید و خوب تکان دهید تا گوشت کاملاً با چاشنی آغشته شود.
۲
گوشت را قهوه ای کنید. برای انجام این کار، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک تابه بزرگ بریزید. آن را روی حرارت قرار دهید، گوشت را در تابه قرار دهید و به سادگی همه طرف گوشت را تفت دهید تا رنگ آن قهوه ای طلایی شود. قهوه ای شدن گوشت به کباب طعم می بخشد.
۳
سبزیجاتی که در حال پختن هستید را با کباب خود اضافه کنید. آرام پزها عالی هستند زیرا مظهر “غذا یک دیگ” هستند. به سادگی گوشت و سبزیجات خود را وارد کنید و شام شما خودش پخته می شود. سبزیجات را قبل از گوشت در اجاق قرار دهید تا طعم لذیذ گوشت را به خود جذب کنند. کباب سنتی آرام پز با هویج، سیب زمینی و پیاز درست می شود، اما شما واقعاً می توانید سبزیجاتی را که می خواهید بپزید. خلاق باش! فقط مطمئن شوید که سبزیجاتی را که استفاده می کنید به تکه های کوچک برش دهید تا کاملاً پخته شوند.

خلاقیت و نوآوری

شما همچنین می توانید گوشت را با سبزیجات بپوشانید، یا گوشت را با سبزیجات احاطه کنید – واقعاً به هر چیزی بستگی دارد که شما ترجیح می دهید.
۴
۵
آهسته پز خود را بپوشانید و آن را کم کنید. راز کباب پختن آهسته است و اجازه دهید تا جایی که ممکن است آب آن جذب شود. از درجه پایین اجاق گاز خود استفاده کنید و بگذارید بقیه کارها را انجام دهد. کباب گوشت گاو معمولاً باید به مدت ۸ تا ۱۰ ساعت در آهسته پز بماند، در حالی که کباب گوشت خوک معمولاً پس از ۶ یا ۷ ساعت انجام می شود.[۳]
۶
کباب را از آرام پز خارج کنید. باید نرم باشد و برش آن آسان باشد. اگر متوجه شدید که وقتی زمان پخت به پایان می رسد کباب پز شما به اندازه ای که می خواهید مرطوب نیست، آن را از اجاق گاز خارج کنید، آن را به قطعات کوچکتر برش دهید و آن را در اجاق گاز برگردانید تا مقداری رطوبت بیشتر جذب شود. . بعد از آماده شدن، آن را برش بزنید و در کنار سبزیجات سرو کنید. لذت ببرید!