به دست آوردن ایده و تکنیک برای شکستن شلاق می تواند دشوار و خسته کننده باشد. ما آموزش را برای شما انجام داده ایم و آن را به ۳ مرحله ساده تقسیم کرده ایم.

ایده

۱) مطمئن شوید که از چوب مناسب استفاده می کنید

مهم ترین قانون شماره ۱ برای ترک خوردگی شلاق استوک این است که یک شلاق استوک مناسب برای شما تهیه کنید. اطمینان حاصل کنید که طول مناسب را برای نیازهای خود انتخاب می کنید. اگر مطمئن نیستید که چه اندازه ای را تهیه کنید، راهنمای اندازه گیری سایز شلاق ما را در اینجا بخوانید.

۲) در ترک خود از نیروی زیاد استفاده نکنید

یک اشتباه رایج مبتدیان این است که افراد سعی می کنند شلاق را با نیروی زیادی به زمین بزنند. این روش درستی برای استفاده از شلاق استوک نیست. در عوض، با گرفتن صحیح دسته شلاق در دست غالب خود شروع کنید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. هنگامی که شلاق را به آرامی بالا آوردید، به جای تکان دادن، اجازه دهید بازویتان بیفتد. اجازه دهید وزن بازوی شما به جای عضلات شما کار را انجام دهد.

۳) از طریق ترک های خیلی پیشرفته عجله نکنید

یکی دیگر از اشتباهات رایج این است که افراد خیلی سریع به سمت ترفندهای کرک پیشرفته پیش می روند. مطمئن شوید که ابتدا به اصول اولیه تسلط دارید. به سادگی با تمرین ترک رو به جلو شروع کنید و شلاق را به موقعیت ساعت ۱۲ درست بالای سر خود ببرید و سپس آن را در جلوی خود با آرنج خود در حالت قفل ترک دهید و به بازوی خود اجازه دهید کار را انجام دهد. تماشای فیلم های آموزشی افراد دیگری که کرک ها را انجام می دهند نیز می تواند کمک کند زیرا می توانید ببینید که ظاهراً چه شکلی است.

شما نمی توانید از آن بترسید؛ جروم یانگ، که یک شلاق چرمی بافته ۱۰ فوتی را به عنوان بخشی از سربازان بوفالو سیاتل، گروهی که در سرتاسر کشور در لباس تاریخی هنگ های نظامی تماماً سیاه پوست اجرا می کنند، می گوید، می گوید. پس از جنگ داخلی شکل گرفت. شلاق می تواند آسیب جدی وارد کند. با صدای شلیک گلوله خم نشوید و تکان نخورید. برای محافظت از پوست خود یک پیراهن آستین بلند بپوشید. یانگ می گوید: «در نقطه ای، خودت را می زنی.

شلاق در اندازه های مختلف وجود دارد. طولانی ترین شکافی که تا به حال ترک خورده است کمی کمتر از ۳۳۰ فوت بوده است. یانگ پیشنهاد می کند که با هشت پا شروع کنید. در اجراها، او معمولاً کرک هشت عدد بالای سر را انجام می دهد، اما شما باید با چیز ساده تری شروع کنید. ابتدا مطمئن شوید که فضای کافی و بدون مانع در هر طرف دارید. دسته را در دست غالب خود نگه دارید. شلاق را تقریباً تا سطح چشم بالا بیاورید و سپس مچ خود را به سمت زمین تکان دهید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که صدایی مداوم داشته باشید. هنگامی که آن را پایین آوردید، به سراغ ترک های جذاب تر بروید، مانند شکل هشت مورد علاقه یانگ، که شامل چرخاندن شلاق در یک دایره بزرگ در جهت عقربه های ساعت روی سر و سپس تکان دادن آن در جهت مخالف است.

یانگ، که ۵۴ سال سن دارد، دوران کودکی خود را در روستایی می سی سی پی گذراند، جایی که پدرش را دید که از شلاق برای هدایت تیم های قاطر و گاو استفاده می کند. کراک یک بوم صوتی کوچک است که وقتی شلاق سریعتر از سرعت صوت حرکت می کند ایجاد می شود. یانگ می گوید: «این مطمئناً حیوانات را به حرکت وا می دارد. هرکسی که می بیند شما شلاق می زنید به فکر دام نیست. برای برخی، این فقط تیتراژ است. احتمالا نظرات عجیبی دریافت خواهید کرد.
برای دیگران بلافاصله بی رحمی بردگی را تداعی می کند. یانگ که سیاه پوست است، اغلب به جمعیت، به ویژه جمعیتی که عمدتاً آفریقایی-آمریکایی هستند، هشدار می دهد: «صدای این شلاق خاطرات اجدادی را زنده می کند».

سربازان بوفالو در مرزهای غربی با بومیان آمریکایی می جنگیدند و قبل از اینکه خدمات پارک ملی وجود داشته باشد در مکان هایی مانند یلوستون در بین اولین تکاوران خدمت می کردند. یانگ مطمئن نیست که آیا این مردان واقعاً از شلاق گاو نر استفاده می کردند یا خیر، اما او از نمایشگری خوشش می آید، روشی که سر و صدا توجه مردم را به این بخش اغلب نادیده گرفته شده از تاریخ آمریکا جلب می کند. او می گوید: «صدا درست از استخوان های شما پایین می رود.

چگونه یک شلاق را بشکنیم

نویسنده: Gracie تاریخ ارسال: ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳

گفته می شود که شلاق شلاق – رایج ترین نوع شلاق مورد استفاده در استرالیا – از شلاق شکار انگلیسی نشات گرفته است.
قطعاً به یک شلاق بسیار متفاوت تبدیل شده است که برای حرکت گله های گاو با شکافی طراحی شده است که آنها را به ادامه حرکت تشویق می کند. آنها همچنین برای فرستادن مارها به راه خود و هدایت اسب ها در یک خرج کردن مفید هستند!

کرک یک شلاق – باور کنید یا نه – یک مینی بوم صوتی است!
چقدر باحاله؟ این بوم صوتی زمانی اتفاق می افتد که نوک شلاق سریع تر از سرعت صوت حرکت می کند و بنابراین دیوار صوتی را می شکند. با در نظر گرفتن این موضوع، من به شما پیشنهاد می کنم که شاید شب ها در حیاط خلوت حومه شهر خود دچار ترقه نشوید… شخصی یک بار (چند ماه پیش) با برادرم و دوستانش به پلیس زنگ زد و معتقد بود که این ترک در واقع تیراندازی بوده است! من می دانم که اکثر مردم کشور بلافاصله تفاوت را انتخاب می کنند، اما حومه شهرها… نه چندان…

ترک شلاق جدا از اینکه بخشی جدایی ناپذیر از زندگی کشاورزی در استرالیا است، یک ورزش نیز محسوب می شود. هر کسی می تواند آن را انجام دهد – این برای همه خانواده سرگرم کننده است! در واقع پنجاه و دو عضو انجمن شلاق شکن و پلاترز استرالیا در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی اجرا کردند و تازیانه نمادین استرالیایی را به جهانیان نشان دادند.

آرآیا حاضرید به یک شلاق یک کرک بدهید؟ خوب، کمی تمرین می خواهد، اما زمانی که شما آن را به درستی … این یک ترقه است!

در اینجا چند نکته وجود دارد:

اول ایمنی!

همیشه شلاق زدن را در فضای باز تمرین کنید و از هر گونه انسان، حیوان یا مانع دور شوید.
عینک ایمنی و گوش گیر توصیه می شود.
یک کلاه لبه پهن نیز توصیه می شود – و داشتن ظاهر ممکن است فقط به شما کمک کند قهرمان درونی خود را هدایت کنید!

۱- شلاق را به درستی نگه دارید

پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید و شلاق را با دست غالب خود محکم بگیرید.

۲- شلاق را در موقعیت شروع قرار دهید

اطمینان حاصل کنید که شلاق در هم پیچیده یا دسته ای نیست و مستقیماً پشت سر شما و عمود بر باسن شما قرار دارد. شلاق باید همیشه در پشت و کنار بدن شما باشد. لازم نیست کاملاً صاف باشد، اما مطمئن شوید که شلاق پاهای شما را در حالی که آن را به حالت گیر دادن می آورید، نمی گیرد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   طرز تهیه ماکارونی ساده بدون هیچی | غذای نوستالژی ایرانی

۳- تمرین کنید تا شلاق را به آرامی در هوا بالا بیاورید

با یک چنگال محکم، بازوی خود را مستقیماً به موقعیت ساعت ۱۲ ببرید و شلاق به سمت آسمان باشد. آرنج را با حرکت قفل کنید و بازوی خود را صاف نگه دارید. برای ایجاد ترک، اجازه دهید آرنج خود به طور طبیعی خم شود و بازوی خود را در مقابل خود به سمت پایین بکشید و شلاق را از بدن خود دور نگه دارید. تمرین کنید تا شلاق را به آرامی بالا بیاورید و اجازه دهید وزن بازوی شما پایین بیاید. این باید یک اقدام سریع و روان باشد.

۴- ایجاد “حلقه”
ترک شلاق از یک قسمت شلاق ایجاد می شود که در یک جهت در امتداد یک صفحه مستقیم حرکت می کند در حالی که انتهای دیگر شلاق در جهت مخالف حرکت می کند. این حلقه شلاق است. از آنجایی که دسته شلاق مستقیم به سمت بالا است، انتهای شلاق باید همچنان به زمین نزدیک باشد و به سمت بالا حرکت کند. همانطور که دسته به سمت پایین چرخانده می شود، انتهای شلاق به سمت نقطه ای حرکت می کند که زمانی دستگیره بوده است و با تغییر جهت “ترک می خورد”. ادامه حلقه برای به دست آوردن یک کرک خوب ضروری است. داشتن شلاق در موقعیت شروع مناسب نیز مهم است.

۵- یک خط مستقیم داشته باشید

شلاق نمی ترکد مگر اینکه خط مستقیم را حفظ کنید. می تواند افقی یا عمودی باشد، اما باید در یک خط مستقیم قرار گیرد تا آن صدای ترک متمایز را دریافت کند. اگر شلاق شکست خورد، مطمئن شوید که با حرکت اولیه آن را به اندازه کافی بالا آورده اید.

آلینگتون ها طیف وسیعی از شلاق ها و قطعات یدکی ساخت استرالیا را دارند. برای مشاهده تصاویر در فروشگاه اینترنتی ما روی آنها کلیک کنید!

ترک های رایج

در زیر لیستی از رایج ترین ترک های مورد استفاده در کرکینگ ورزشی و عملکردی آورده شده است. اگر نام یک کرک برجسته شده است، برای دیدن آموزش از کانال یوتیوب ما، روی آن کلیک کنید!
مطمئن نیستید ابتدا کدام کرک ها را امتحان کنید؟ نمودار Whipipedia را بررسی کنید!
سر پیکان: رگباری که هنگام حرکت شلاق از یک طرف به سمت دیگر انجام می شود، بنابراین شلاق در حالی که از دید پرنده نگاه می کند یک شکل “سر پیکان” ایجاد می کند.

بومرنگ: یک ترک بالای سر تلنگر/معکوس که بر روی سر بریده می شود.

Breakaway: یک شکل سریع ۸ با یک ترک سوم در انتها با چرخاندن شلاق در جلوی خود به صورت افقی اضافه شده است.

ترک عمودی: ترک عمودی که با بالا بردن شلاق به سمت بالا، بالا و پشت سر و سپس پایین آوردن آن انجام می شود.

Coachman’s Crack: گونه ای از The Cattleman’s Crack. شلاق مانند ترک یک گاودار بالا می آید، اما شلاق تر قبل از اینکه شلاق را به سمت بالا و بیرون فشار دهد، بیشتر منتظر می ماند تا اینکه مستقیماً آن را پایین بیاورد. وقتی با فرم خوب انجام شود، این ترک باید در کنار سر شلاق ترقه اتفاق بیفتد.

Cow and Calf: A Cattleman’s Crack و به دنبال آن تلنگر زیر دستی یا بغلی.

هلیکوپتر سریع: مشابه هلیکوپتر آهسته، اما بدون چرخش اضافی بین ترک ها.

چهار گوشه هاست: الگوی چهار ترک که به طور گسترده به عنوان سخت ترین تکنیک شلاق تک دستی شناخته می شود که توسط چارلی هاست ایجاد شده است. در حالی که هلیکوپتر آهسته انجام می دهید، پس از انجام هر یک از ترک های عقب، شلاق را از جلوی خود فشار دهید تا یک ترک از نوع تلنگر در مقابل خود داشته باشید. این ترکیب چهار ترک به دلیل دسته بلند آن معمولاً فقط روی شلاق استوک امکان پذیر است و نام خود را به این دلیل گرفته است که ترک ها را به چهار جهت مختلف ارسال می کند.

Hungarian Pig Drover: کرکی که عمدتاً با شلاق های سبک مجارستانی انجام می شود. در حالی که شلاق را دور بدن خود می چرخانید، لحظه ای مکث کنید تا بند از دسته رد شود و سپس به حرکت در همان جهت ادامه دهید. این ترک را می توان بعد از ترک های سربار و معکوس یا چندین بار پشت سر هم در حین چرخش دایره ای انجام داد.

تلنگر روی دست: شکافی که با بالا آوردن شلاق پشت سر خود به موازات زمین و سپس پرتاب آن به جلو روی شانه انجام می شود.

ترک بالای سر: یک ترک افقی که در آن شلاق در جهت عقربه های ساعت به دور بدن شما می چرخد ​​و سپس با چرخش معکوس به سمت عقربه های ساعت ترک می خورد (اگر چپ دست باشید این چرخش ها تغییر می کنند).

کراس اوور کوئینزلند: An ترک بالای سر و به دنبال آن یک ترک سربار معکوس.

Reverse Cattleman’s Crack: گونه ای از Cattleman’s Crack که در آن به صورت معکوس اجرا می شود. شلاق پشت سر شما بالا آورده می شود و زمانی که ترقه جلوی شما قرار گرفت دوباره پایین آورده می شود.

ترک بالای سر معکوس: تغییری از ترک بالای سر که در آن شلاق در ابتدا در خلاف جهت عقربه های ساعت چرخانده می شود و در جهت عقربه های ساعت ترک می شود (اگر چپ دست باشید جهت ها تغییر می کند).

تلنگر ساید آرم: ترکی که با بلند کردن شلاق به صورت افقی پشت سر و پرتاب آن به جلو انجام می شود. این ترک معمولاً برای برش قوطی استفاده می شود.

شکل آهسته ۸: ترک یک گاودار و سپس یک ترک مرد معکوس.

هلیکوپتر آهسته: گونه ای از کراس اوور کوئینزلند که در آن شلاق به سمت عقب شکسته می شود، به اطراف می چرخد و در حالی که به سمت عقب نشانه می رود به سمت دیگر ترک می کند.

Sydney Flash: یک شکل سریع ۸ که با یک تلنگر Overhand به جای یک Cattleman’s Crack و به دنبال آن یک Cattleman’s Crack انجام شده است.

Singleton Special: ترفندی که توسط اندرو توماس ساخته شده است که در آن شلاق زیر پای شما ترک می خورد. در حالی که شلاق را در جهت عقربه های ساعت می چرخانید (اگر راست دست هستید) شلاق را پایین و پشت خود بیاورید. از روی شلاق بپرید و از بدن خود خارج شوید. وقتی شلاق از زیر پای شما رد شد، شلاق را از جلوی خود جارو کنید.

Snake Killer/Drum Roll: گونه ای از The Cattleman’s Crack. شلاق پس از ترک خوردن دوباره در مقابل شما قرار می گیرد.

Tasman Flick: شبیه به قاتل مار/درام رول اما مانند یک ترک بالای سر انجام می شود. شلاق به سمت جلو چرخانده می شود و زیر خود آورده می شود.

کات بک تاسمانی: ترکی که در پشت شما اتفاق می افتد، معمولاً بعد از یک ترک بالای سر یا شکل ۸ سریع رخ می دهد. با فرم خوب، این ترک باید مانند ترک های یک گاوداری در پشت شما باشد.

تلنگر زیر دستی: شکافی که با قرار دادن شلاق روی زمین پشت سرتان و پرتاب آن به جلو و بالا انجام می شود.

کات بک ویکتوریایی: شکافی که با چرخاندن شلاق در مقابل خود، منتظر ماندن، و سپس کشیدن آن به سمت پایین و عقب انجام می شود.

این مطلب را هم از دست ندهید :   کولر صنعتی | هواساز | هواکش | کولرگلخانه | فن سانتریفیوژ | تصفیه هوا

شلاق زدن ورزشی است که مهارت های بالقوه ای را ارائه می دهد، چه در دقت برش اهداف، دستکاری اهداف، یا در ترک خوردن های متعدد، نگه داشتن یک یا چند شلاق در یک توالی تکراری. شلاق ابزار مورد استفاده است. در حالی که یک شلاق کار ماهر می تواند با یک شلاق ضعیف ترفندهای شگفت انگیز انجام دهد، شلاق های خوب برای توسعه مهارت ها و روال های خوب ضروری هستند. یادگیری شکستن با یک تازیانه خوب بسیار ساده تر از یک شلاق ضعیف است.

یک شلاق خوب زمانی که با تلاش بسیار کم پرتاب می شود بیرون می زند و می ترکد و شکل و یکپارچگی ساختاری خود را در طول سال ها استفاده حفظ می کند. در حالی که سبک های زیادی از شلاق وجود دارد، انتخاب برای شلاق زدن بین شلاق های گاو نر و شلاق های استوک استرالیایی است.

شلاق استوک استرالیایی
مطمئن ترین انتخاب از نظر ارزش، شلاق سهام استرالیایی است. شلاق های استوک در اوایل قرن حاضر در استرالیا بسیار توسعه یافتند، زمانی که شلاق سازان یک برنامه کارآموزی کامل را پشت سر گذاشتند و پس از آن سال ها تجربه برای توسعه مهارت های لازم برای تولید شلاق های باکیفیت بالا را طی کردند. شلاق استوک که در سراسر استرالیا در گاوهای کار استفاده می شد، اساساً یک شلاق ترک خورده بود، ترک پر سر و صدا شلاق، بیشتر از ضربه زدن، وسیله معمول کنترل گاو بود. در حالی که تجارت شلاق در استرالیا بسیار کاهش یافته است
از حالت قبلی خود، هنوز شلاق های سهام خوب موجود است. قیمت و کیفیت معمولاً با هم هستند، اما به توصیه قدیمی استرالیایی توجه کنید: “هرگز از کسی که به او اعتماد ندارید شلاق نخرید”. فقط شلاق ساز می داند که داخل شلاق چیست و چقدر خوب ساخته شده است.

طول بند شلاقی که برای برش اهداف انتخاب می شود به دقت مورد نیاز و میزان تأثیر شلاق مورد نظر بستگی دارد و ممکن است با فضای موجود محدود شود. با مهارتی معادل، یک شلاق با بند ۶ پا ممکن است به هدفی به قطر ۱ اینچ و شلاقی با بند ۱۰ فوتی ممکن است به هدفی با قطر حدود ۱-۱/۲ اینچ برخورد کند. استفاده از یک بند بلند بسیار دیدنی است، مانند زمانی که تیم مک کوی روی بطری کوکا را برمی دارد یا با شلاق ۹ پا به کبریت می زند. در بریدن کارت ها با شلاق وقتی که مجری کارت ها را در هوا تکان می دهد، یک بند کوتاه بهتر است. در پیچاندن اهداف کوچک و پرتاب آنها به هوا برای گرفتن یک بند بلندتر معمول است تا زمان بیشتری برای رسیدن به صید فراهم شود. روکش ها اغلب به بند های بلند نیاز دارند، مثلاً ۱۰ فوت یا حتی ۱۲ فوت برای روکش های بدن. شلوارهای ۸ فوت یا زیر بیشتر برای ترک های متعدد ترجیح داده می شوند. حرکت بند های بلندتر هم سخت است و هم از زمین خارج می شوند. تانگ های کوتاه تر، تنوع بیشتری از روتین ها را فراهم می کنند و عملکرد سریع تری دارند. در مسابقه شلاق زدن که اخیراً در استرالیا بسیار توسعه یافته است، از شلوارهای کوتاه به اندازه ۵ فوت استفاده می شود که در مسیرهای شلاق از همان فضا استفاده می شود.

لیست تمام شلاق های استوک چرم

بullwhips
انتخاب شلاق گاو نر دشوارتر است. شلاق های گاو نر آمریکایی در اوج توسعه خود در دهه ۱۹۲۰، شلاق های بافته ماشینی با کیفیت خوب بودند. نوازندگان می توانستند از اینها استفاده کنند، با یا بدون اینکه انتهای آن تا نقطه ای ظریف تر بافته شده باشد، یا می توانستند شلاق هایی را که توسط سازندگان شلاق که هنوز کار دستی انجام می دهند، ساخته باشند. ساخت شلاق های باکیفیت تقریباً با جنگ جهانی دوم در آمریکا از بین رفت، اما پس از فیلم های ایندیانا جونز در دهه ۱۹۸۰ احیا شد.
تولید تجاری تا حد زیادی به گریدهای ارزان تر محدود می شود. تعدادی از آماتورها در شرایط دشواری که نه شاگردی نزد یک تازیانه ساز ماهر و نه یک بازار بزرگ و آگاه که بتواند به آنها کمک کند، تلاش می کنند مهارت های خود را توسعه دهند. اگر شلاقی را از کسی می خرید که به خوبی می بافد اما تجربه کمی در کار با شلاق دارد، ابتدا شلاق را برای تعادل و شکل آن امتحان کنید. جنبه های مکانیکی قرار دادن یک شلاق در کنار هم بسیار مهم است اما یادگیری بی جهت دشوار نیست. بسیار دشوارتر، و نیاز به تجربه قابل توجه در ساخت و استفاده از شلاق، ایجاد وزن، تعادل و شکل مناسب است.

برخی از شلاق های گاو نر در استرالیا ساخته می شوند، اما شلاق های گاو نر معمولاً در آنجا مورد استفاده قرار نگرفته اند و، که فقط برای گردشگران یا برای بازارهای دوردست آمریکا ساخته می شوند، بیشتر آنها بیشتر به عنوان شلاق های عجیب و غریب ساخته می شوند تا شلاق واقعی.

شلاق های گاو نر مخصوصاً برای سبک کاری که در فیلم های قدیمی تر دیده می شود، و همچنین در سری فیلم های ایندیانا جونز، بریدن یا دستکاری اهداف، بسته بندی های کوچک مانند دور کردن تفنگ از شرور، بسته بندی های بزرگ بدن یا ترک های چندگانه ساده مناسب هستند. از بین بردن اهداف متعدد آنها خود را به کراکینگ چندگانه پیچیده تر کراکینگ رقابتی استرالیا وام نمی دهند. آنها سنگین تر و کندتر از شلاق های استوک هستند، و به همین دلیل برای روتین هایی مناسب تر هستند که در آن زمان پخش شلاق بیشتر می شود.

برای اولین شلاق گاو نر بهترین طول حدود ۸ فوت است. فضای محدود ممکن است به شلاق کوتاه تری نیاز داشته باشد، به عنوان یک شلاق ۶ فوت، اما شلاق ۶ فوتی به خوبی یک شلاق ۸ فوتی به بیرون جریان نمی یابد. یک شلاق ۱۰ فوتی قابل کنترل است، اما به تلاش و مهارت بیشتری نیاز دارد تا آن را از زمین دور نگه دارد. هر چیزی زیر ۶ فوت یا بیش از ۱۰ فوت باید برای روتین های خاص رها شود.

لیست تمام شلاق های چرمی

شلاق مصنوعی

مواد مصنوعی به کار رفته در این شلاق ها بسیار محکم است و به راحتی تمیز می شود. شلاق مصنوعی خراب نمی شود. آنها کمی سبکتر از تازیانه های چرمی دست ساز ما هستند، بنابراین باید کمی بیشتر پرتاب شوند تا ترک بخورند. آنها می توانند انتخاب خوبی برای مکانی باشند که چرم ممکن است خراب شود یا بر روی یک سطح سخت بریده شود. اگر مبتدی هستید و می خواهید دست خود را روی شلاق امتحان کنید و نمی خواهید پول خود را برای شلاق چرمی خرج کنید، اینجا نقطه خوبی برای شروع است.

لیست تمام شلاق های مصنوعی
مراقب باش

به یاد داشته باشید که نوک شلاق به سرعت و با سرعت و انرژی برای شکستن دیوار صوتی حرکت می کند. می تواند به افراد و اشیاء آسیب برساند. شلاق خود را به طور ایمن، در یک منطقه روشن نگه دارید.