ممکن است ساده به نظر برسد، اما کلم آب پز کاملاً خوشمزه است! برای یک غذای جانبی آسان و سالم آن را با کره و نمک بچرخانید.

کلم آب پز
مشترک شدن در یک زوج آشپز!

جدیدترین دستور العمل ها و موارد دیگر را از A Couple Cooks دریافت کنید — مستقیماً به صندوق ورودی خود.

ایمیل شما…

کلم آب پز ممکن است ساده به نظر برسد، اما نکته اینجاست: می تواند کاملاً خوشمزه باشد. یکی از دوستانمان به طور گذرا به ما اشاره کرد: “من به کلم آب پز کره و نمک اضافه کردم و نتوانستم از خوردن آن دست بکشم!” ما باید آن را برای خودمان آزمایش می کردیم: و ما موافقیم! جوشاندن کلم کاملا لطیف می شود و کمی نمک و کره طعم این سبزی چلیپایی را به طرز شگفت آوری غیر قابل مقاومت می کند. در اینجا نحوه جوشاندن کلم به طوری که طعم دلپذیری داشته باشد آورده شده است.

یک راه عالی دیگر برای پخت کلم؟ کلم سرخ شده را امتحان کنید.

نوع کلم برای کلم آب پز
بهترین نوع کلم برای تهیه کلم آب پز؟ یک سر بزرگ کلم سبز. در حالی که این روش با کلم قرمز نیز کار می کند، ما آن را با طعم شیرین تر انواع سبز ترجیح می دهیم. سایر انواع کلم مانند کلم ساوی و ناپا را برای خوردن خام در سالاد (مانند این یکی) ذخیره کنید.

کلم آب پز

بهترین راه برای خرد کردن کلم

سخت ترین قسمت در مورد تهیه کلم آب پز؟ خرد کردن کلم! آیا تا به حال در بریدن حتی تکه های این سبزی مشکل داشته اید؟ اگر روش درست را نمی دانید، می توانید با تعداد زیادی قطعات آشفته و ناهموار مواجه شوید. این ترفندی است که ما برای بریدن سر این سبزی استفاده می کنیم:

ریشه را برش دهید: لایه های بیرونی کلم را که به نظر سفت می رسند یا تازه نیستند، بردارید و دور بریزید. با یک چاقوی سرآشپز بزرگ، ریشه کلم را برش دهید.
یک چهارم آن: کلم را از طریق ساقه به دو نیم کنید. سپس آن را به چهار قسمت تقسیم کنید.

ریشه کلم را با دو برش مورب جدا کنید.

به صورت ضربدری برش بزنید: کلم را با حرکت دایره ای با چاقو در جهت کوتاه برش دهید.

نحوه جوشاندن کلم: روش اصلی

چه مدت طول می کشد تا کلم بجوشد؟ بستگی به این دارد که آنها به صورت بریده شده یا خرد شده باشند. شما باید مطمئن شوید که کلم را بیش از حد نپزید: شل می شود و عطر ناخوشایندی ایجاد می کند.

کلم رنده شده زمانی که در یک قابلمه بزرگ با آب جوش نمک ریخته می شود، ۱۲ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد تا بجوشد.
پخته شدن کلم را با چشیدن لقمه یکی از برگ ها (البته بعد از دمیدن روی آن!) تست کنید. مواظب باش زیاد نپزد. اگر طعم آن بسیار لطیف باشد، تمام شده است!
آبکش کنید و فصل کنید. کلم را در صافی آبکش کنید سپس کره یا روغن زیتون نمک زده، نمک و فلفل را اضافه کنید. وویلا!
دستور پخت بیشتر؟ کلم بروکسل یا سیب زمینی قرمز آب پز را امتحان کنید.

چاشنی کلم آب پز

کلم آب پز با ساده ترین چاشنی ها طعم عالی دارد: فقط کره و نمک! اما اگر دوست دارید، می توانید کمی جذاب تر شوید. اما ما توصیه می کنیم با آن ساده عمل کنید: نیازی به گیاهان فانتزی یا افزودنی ندارد! در اینجا چیزی است که ما توصیه می کنیم:

کره یا روغن زیتون شور

پیازچه خرد شده
جعفری ریز خرد شده

تکه های فلفل قرمز

آب لیمو
طعم ها را ساده نگه دارید، و طعم آن شگفت انگیز است! یک نکته: حتما نمک بزنید تا مزه دار شود. اندازه هر کلم کمی متفاوت است، بنابراین به سطوح مختلفی از نمک نیاز دارید. حتما آن را نمک بزنید تا طعم آن باز شود: اما نه آنقدر که مزه شوری پیدا کند.

کلم آب پز

آن را به عنوان یک وعده غذایی درست کنید: راه های سرو آن!

ماهی: با سالمون خرد شده پسته، سالمون شوید لیمویی، ماهی آزاد سرخ شده، ماهی تابه ای یا ماهی تن آهی سرخ شده امتحان کنید.
صدف: به میگوی Easy Cajun، میگوی آسان پخته یا میگوی سرخ شده کامل اضافه کنید.
پاستا: با ماکارونی لیمویی یا ماکارونی ریکوتا لیمویی، پاستا میگوی کاجون، پاستا قارچ با پارمزان، پاستا میگوی خامه ای یا پاستا ریگاتونی پخته شده را امتحان کنید.
توفو: توفو سرخ شده در تابه، توفو آسان باربیکیو یا توفو کرامبل سریع اضافه کنید

دستور العمل های بیشتر کلم

عاشق کلم؟ این سبزی چلیپایی قلب ما را دارد. در اینجا چند راه عالی دیگر برای استفاده از آن وجود دارد:

کلم سوخاری کامل یا کلم بخارپز شده را درست کنید

سالاد کلم تازه و آسان را با هم مخلوط کنید

بهترین سالاد کلم یا کلم قرمز را انتخاب کنید

کلم کبابی یا کلم کبابی را امتحان کنید

با کلم ترش خانگی دست به کار شوید

همه چیزهایی را که فکر می کنید در مورد کلم آب پز می دانید را فراموش کنید – من راهی برای پخت کلم پیدا کرده ام که طعم های زیادی را حفظ می کند و برای هر مناسبتی یک غذای جانبی بد می سازد.

کلم با فلفل در قابلمه

دستور العمل های کلم آب پز شهرت بدی پیدا می کنند. شاید به خاطر بو باشد، شاید به خاطر فرآیند پخت و پز باشد – فقط طعم بدی در دهان باقی می گذارد، به خصوص اگر در کودکی مجبور بودید یک نوع پخته شده آن را بخورید. اما هرگز نترس دستور پخت کلم آب پز من تضمین می کند که طعم زیادی در این غذای اصلی وجود دارد و خاطرات بد از جوشاندن کلم را به گذشته منتقل می کند.

نگران نباشید – در اینجا هیچ جوشش بیش از حد اتفاق نمی افتد. حتی بهتر از آن، سریع و آسان استدستور پخت کلم که وقتی می خواهید مصرف سبزیجات خود را افزایش دهید در کارنامه آشپزی خود مفید است – اما نمی خواهید تلاش زیادی انجام دهید.

کلم باید یک سبزی اصلی در رژیم غذایی شما باشد – این برای شما خوب است! دریافت کلم آب پز کامل به این معنی است که مقدار زیادی از مواد مغذی را حفظ می کنید که ممکن است در طول روش های پخت دیگر از بین بروند. کلم آب پز به طور طبیعی کم کالری و سرشار از ویتامین C، K و B6 است.

کلم آب پز در بشقاب سرو می شود

همچنین سرشار از فیبر است – برای کمک به هضم و سلامت روده شما عالی است. به علاوه، آنتی اکسیدان های زیادی دارد، می تواند به کاهش التهاب کمک کند و به سلامت قلب و کاهش فشار خون کمک می کند.

مواد لازم دستور پخت کلم آب پز
فقط چند ماده ساده برای این دستور غذا و حداقل زمان آماده سازی نیاز دارید.

کلم سبز: در صورت تمایل می توانید از انواع مختلف کلم – از جمله کلم ساوی – یا کلم قرمز استفاده کنید.
آب: برای این کار از آب تصفیه شده استفاده کنید. اگر می خواهید طعم بیشتری در کلم خود داشته باشید، می توانید از آب مرغ یا آب سبزیجات نیز استفاده کنید.
کره: کلم آب پز با کره یک تغییر کلی بازی است. قبل از استفاده باید آن را ذوب کنید. همچنین می توانید از کمی روغن زیتون استفاده کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   طلق مات (طلق مات ارزان)
نمک و فلفل: برای چاشنی.
مواد لازم برای جوشاندن کلم
چگونه یک کلم را به صورت قاچ برش دهیم

برای این دستور کلم آب پز، باید کلم را قاچ کنیم تا به طور یکنواخت بپزد. کلم را کاملاً بشویید و در صورت نیاز چند برگ بیرونی را جدا کنید.

کلم را به شش قسمت برش دهید – ابتدا از وسط و سپس هر نیمه را به سه قسمت.

مراحل برش کلم

نحوه جوشاندن کلم

آب و نمک را به یک قابلمه بزرگ یا فر هلندی اضافه کنید. روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بگذارید بجوشد سپس کلم را اضافه کنید (دیگ باید حدود ¼ پر باشد).

چه مدت برای جوشاندن کلم

وقتی کلم را روی اجاق می پزید، بگذارید ۸ تا ۱۰ دقیقه در قابلمه بجوشد. سپس، کلم را با دقت برگردانید و ۸ دقیقه دیگر یا تا زمانی که نرم شود بجوشانید (ضخیم ترین قسمت آن باید با چاقو/چنگال نرم شود).

مراحل جوشاندن کلم سبز
در حالی که کلم در حال جوشیدن است، کره خود را آب کنید – می توانید آن را در مایکروویو یا در قابلمه روی حرارت ملایم انجام دهید. مطمئن شوید که قهوه ای نمی شود.

نحوه طبخ کلم آب پز

کلم ها را با احتیاط با یک قاشق سوراخ برداشته و آب آن را از ماهیتابه خارج کنید. تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید رطوبت آن تبخیر شود – تابه باید خشک شود.

سپس کلم را دوباره داخل تابه بریزید و کره ذوب شده را به آن اضافه کنید تا کاملاً لایه ها را بپوشاند. به این ترتیب کلم را بعد از جوشاندن آبدار و پر طعم می شود. با نمک و فلفل مزه دار کنید.

کلم پخته شده در یک قابلمه بزرگ
سرو کنید و لذت ببرید. می توانید مقداری آب لیمو بریزید یا مقداری فلفل قرمز به آن اضافه کنید تا گرم شود.

نحوه نگهداری کلم آب پز

کلم با فلفل

کلم آب پز چقدر عمر می کند؟

این دستور پخت کلم پخته شده به درستی نگهداری می شود و بین ۳ تا ۵ روز دوام می آورد، اگرچه بهتر است تازه یا ظرف یک یا دو روز بعد از پختن از آن لذت ببرید.

با کلم آب پز چه بخوریم

اکنون که می دانیم چگونه کلم را بجوشانیم، در اینجا چند پیشنهاد برای این نیروگاه آنتی اکسیدانی وجود دارد – یک غذای جانبی ساده اما مغذی:

آن را در کنار برخی از غذاهای ماکارونی خامه ای قرار دهید – یا حتی آن را در سس ها اضافه کنید – مانند لازانیای گیاهی من، یا حتی برخی از راویولی های خوشمزه.
کلم جزء اصلی بسیاری از غذاهای آسیایی است. سعی کنید این دستور پخت کلم آب پز را با مقداری توفو پخته شده ترد، یک کاسه نودل چیلی آسان یا یک لو ماین کلاسیک ترکیب کنید.
کلم آب پز نیز یک غذای جانبی استاندارد در ایرلند است، پس چرا سعی نکنید آن را با یکی دیگر از غذاهای اصلی ایرلندی – سیب زمینی ساده ترکیب کنید؟ کلم آب پز را با سیب زمینی پخته، پوره شده، آب پز، برشته در فر یا هر طور که دوست دارید سیب زمینی را امتحان کنید.
شما همچنین می توانید آن را با پروتئین مورد علاقه خود مانند گوشت گاو یا مرغ جفت کنید. برای روز سنت پاتریک در کنار گوشت گاو ذرت یا با ساندویچ روبن عالی است.

کلم آب پز در بشقاب سرو می شود

سوالات متداول

چاشنی خوب برای کلم پخته چیست؟

نمک، فلفل سیاه، پودر پیاز یا پودر سیر می توانند طعم را حتی بیشتر کنند اگر می خواهید طعم آن را تقویت کنید.

آیا کلم را سرپوشیده می جوشانید یا بدون پوشش؟

بهترین راه برای جوشاندن کلم این است که آن را بدون پوشش انجام دهید – اگر آن را پوشانده باشید، بافت آن را از دست می دهد.

چگونه قاچ های کلم را بدون اینکه از هم جدا شوند بجوشانیم؟

قاچ های کلم آب پز خود را بیش از حد نجوشانید – این دلیل اصلی جدا شدن قاچ ها است. یک طرف آن را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید سپس آن را با احتیاط بچرخانید و دوباره به مدت ۸ دقیقه بجوشانید.

چگونه بوی کلم پخته را از بین ببریم؟
جوشاندن کلم در قابلمه بدون درپوش یا پختن آن در تابه باز به کاهش بو کمک می کند. همچنین، کلم را زیاد جوش ندهید/بپزید. بوی نامطبوع ناشی از ترکیبات گوگردی است که با پختن بیش از حد کلم آب پز آزاد می شود.

آیا تا به حال کلم آب پز را امتحان کرده اید؟ اگر نه، شما در انتظار یک رفتار واقعی هستید! این غذای جانبی ساده نه تنها خوشمزه است، بلکه طرز تهیه آن نیز فوق العاده آسان است.

*این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد و اگر از طریق آنها خرید کنید، کمیسیون دریافت خواهم کرد.
شما می توانید افشای کامل من را در اینجا بخوانید.

این غذا با بسیاری از غذاهای اصلی مختلف و بیشتر غذاهای مرغ، گوشت گاو و خوک سازگار است، اما یکی از روش های مورد علاقه من برای سرو این غذای جانبی کلم کره ای، با خلال های گوشت خوک سرخ کن با پوسته پارمزان یا مرغ دوست ترد من است.

کلم سبز معمولاً یک سبزی نسبتاً ارزان است که یک مزیت دیگر است

من اخیراً دو کله تازه گرفتم و می خواستم کلم ترش و شیرین مادرم را درست کنم، اما تصمیم گرفتم کمی اوضاع را تغییر دهم و به جای آن این کره را به صورت سرخ شده درست کنم. وقتی همه اینها پخته شد طعم آن تقریباً شبیه پیروگیس یا هالوسکی بدون تمام کربوهیدرات های اضافی بود و بدون گلوتن است که یک غذای جانبی خوب است که تمام خانواده من می توانند از آن لذت ببرند.

مشترک شدن در خانه چگونه!

به روزرسانی های جدیدترین پست ها و موارد دیگر را از The How-To Home مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید.

نام (اختیاری)

ایمیل شما…

دستور پخت کامل به همراه دستورالعمل در کارت دستور غذا در پایین همین پست موجود است. می توانید نکات و ترفندهای مفیدی را در خود پست وبلاگ پیدا کنید.

❔سوالات رایج

طرز تهیه کلم برای پخت و پز و خوردن

قبل از خوردن کلم چه خام و چه هنگام آماده کردن آن برای پخت و پز، باید آن را بشویید. این مرحله مهمی است که نمی توان آن را نادیده گرفت زیرا کرم ها و حشرات می توانند داخل سر باشند. اولین قدم این است که برگ های کلم بیرونی ضخیم را بردارید. در مرحله بعد، آن را به قطعات برش داده و زیر آب روان خنک در یک آبکش بشویید. مراحل بعدی به چیزی که می خواهید درست کنید بستگی دارد، بنابراین حتما به دستورالعمل های دستور پخت کلم مراجعه کنید.

آیا می توانید کلم پخته شده را فریز کنید؟

بله، شما کاملا می توانید. اجازه دهید کلم پخته شده خنک شود سپس به کیسه فریزر زیپ دار منتقل کنید. من دوست دارم از این نگهدارنده های قفسه ای برای نگه داشتن کیف هایم برای تهیه غذای فریزر بدون هندزفری استفاده کنم. آنها این مرحله را بسیار آسان تر می کنند. هنگامی که کلم آب پز شده در کیسه قرار گرفت، هوا را به آرامی خارج کنید، محکم ببندید و تا ۵ ماه در فریز قرار دهید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نحوه پختن کباب

آیا این را می توان در یک زودپز درست کرد؟

مدت زمان پخت کلم قابلمه فوری چقدر است؟

پخت کلم خرد شده در زودپز تقریباً ۶ دقیقه طول می کشد.

چه چیز دیگری می توانم به Jazz This Up کمی اضافه کنم؟

در مرحله تفت دادن، می توانید بیکن، پیاز خرد شده و/یا سیر تازه را اضافه کنید.

آیا دستور تهیه گوشت گاو ذرت دار دارید که به خوبی با این دستور تهیه شود؟
من یک دستور تهیه گوشت ذرت و کلم کتو خوشمزه دارم که می توانید در اینجا پیدا کنید.

📋 مواد لازم

کلم سبز

کره (می تواند جایگزین قیمه شود)

روغن زیتون

نمک واسه مزه، نمک برای طعم دادن

فلفل سیاه به مزه
اب

کلم-بخارپز-با-کره-از-cupcakeandcrinoline.com

🔪 دستورالعمل
این یک نمای کلی از دستورالعمل است. دستورالعمل کامل در کارت دستور غذا در پایین صفحه موجود است.

برگ های بیرونی کلم را جدا کرده، در آب خنک بشویید، هسته آن را جدا کرده و سپس خرد کنید.
کره و روغن زیتون را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید کره روی حرارت ملایم ذوب شود.
کلم رنده شده، نمک و فلفل سیاه را به مخلوط بالا اضافه کنید و روی آن را با آب بپوشانید. آب سبزیجات یا آب مرغ را می توان جایگزین آب کرد تا طعم دیگری به این غذا اضافه شود.

روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بجوشانید و هر از گاهی هم بزنید.

وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم کنید و درب آن را بپوشانید.
به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید تا کلم بخارپز نرم شود و گاهی اوقات هم بزنید.

به دنبال دستور العمل های غذای جانبی بیشتری هستید؟
کلم ترش و شیرین مامان

بیکن داغ لوبیا سبز و سیب زمینی

نوعی غذای مرکب از سیب زمینی شیرین
💭نکته برتر

شما می خواهید از این مقدار اضافی برای صرفه جویی در روز بعد استفاده کنید. به نظر من به عنوان باقیمانده تقریبا بهتر است.

اگر این دستور غذا را دوست دارید، لطفا به آن امتیاز ۵ ستاره بدهید. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

📖 دستور پخت
توصیه شده

مطالب پیشنهادی

ژامبون و کلم آرام پز

مطالب پیشنهادی
دستور غذای گلومپکی رول کلم شکم پر مادر لهستانی من

مطالب پیشنهادی

ژامبون، کلم و سیب زمینی ~ غذای آسان یک دیگ

کلم کره ای

کلم کره ای ساده و خوشمزه – غذای جانبی عالی.

PRINT RECIPE دستور پین
حالت آشپزی

از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید

ذخیره دستور غذا

زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه دقیقه زمان پخت: ۳۰ دقیقه دقیقه زمان کل: ۴۰ دقیقه دقیقه
عناصر

۲ پوند کلم سبز ۱ ساعت بزرگاد
۳ قاشق غذاخوری کره

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

نمک واسه مزه، نمک برای طعم دادن

فلفل سیاه به مزه

دستورالعمل ها
برگ های بیرونی را جدا کرده، در آب خنک بشویید، هسته آن را جدا کرده و سپس خرد کنید.
دستورالعمل های بالای اجاق گاز
کره و روغن زیتون را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید کره روی حرارت ملایم ذوب شود.
کلم رنده شده، نمک و فلفل سیاه را به مخلوط بالا اضافه کنید و روی آن را با آب بپوشانید. آب سبزیجات یا آب مرغ را می توان جایگزین آب کرد تا طعم دیگری به این غذا اضافه شود.
روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بگذارید بجوشد و هر از گاهی هم بزنید.
وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم کنید و درب آن را ببندید.
به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید تا کلم بخارپز نرم شود و گاهی اوقات هم بزنید.

مسیرهای قابلمه فوری
آب (یا آب گوشت) و کره را داخل قابلمه فوری بریزید.
کلم خرد شده را اضافه کنید.

درب را به درستی ببندید و مطمئن شوید که شیر روی “آب بندی” تنظیم شده است.
با فشار بالا به مدت ۶ دقیقه بپزید.
پس از اتمام، اجازه دهید فشار به مدت ۵ دقیقه به طور طبیعی آزاد شود.
بعد از ۵ دقیقه Cancel را فشار دهید و از روش آزادسازی سریع SAFE استفاده کنید (به دستورالعمل سازنده/دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید).

هنگامی که تمام فشار به طور ایمن آزاد شد، درب را بردارید.

هم بزنید. نمک و فلفل را به مزه اضافه کنید.

دستورالعمل اجاق گاز آهسته

همه مواد را به آرام پز اضافه کنید.

با درجه کم به مدت ۵ تا ۶ ساعت بپزید و هر از گاهی هم بزنید تا نرم شود.
این کلم آب پز یک طرف فروتنانه را به چیزی تبدیل می کند که شما هوس خواهید کرد! کره ای و شور، این غذای جانبی آسان، سریع و بسیار ارزان درست می شود. با گوشت گاو ذرت، کیلباسا، مرغ سوخاری یا هر غذای اصلی آرامش بخشی خوشمزه است و همچنین به راحتی پالئو یا وگان درست می شود.

کلم پخته شده در یک کاسه سفید

هرگز یک دستور غذا را از دست ندهید!
هفته ای یک بار به روزرسانی های جدیدترین دستور العمل ها و موارد دیگر را از ۴۰ Aprons دریافت کنید که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود.

نام (اختیاری)

ایمیل شما…

چه چیزی این دستور غذا را بسیار خوب می کند

این دستور العمل آسان و سریع بهترین راه برای تهیه کلم لطیف، کره ای و کاملا خوشمزه است. این برای افزودن به غذاهای دیگر یا خوردن به عنوان کناری عالی است.
این کلم پخته شده در کمتر از ۲۰ دقیقه و تنها با ۵ ماده ساده ساخته شده است، این کلم آب پز برای شب های هفته یا زمانی که نیاز دارید بدون گزینه های گران تر به وعده های غذایی خود حجیم کنید، عالی است.

چگونه آن را بسازیم

دستور کامل و لیست مواد تشکیل دهنده در زیر آمده است، اما در اینجا مروری سریع برای درست کردن کامل این دستور غذا به همراه نکات و اطلاعات مفید خواهید داشت!

برگ های بیرونی کلم را جدا کرده و به صورت حلقه ای برش دهید. به یک قابلمه بزرگ اضافه کنید و آب مرغ، نمک و فلفل را اضافه کنید.

روی آن را بپوشانید و بجوشانید، سپس درب آن را بردارید و کلم را برگردانید. کره را اضافه کنید و درب آن را بگذارید. بپزید تا ساقه به راحتی با چنگال سوراخ شود.

دستورالعمل کلم آب پز

نکات سرآشپز

برای درست کردن این کلم آب پز پالئو یا Whole30 به جای کره از قیسی استفاده کنید.
برای نسخه وگان، از کره گیاهی و آب سبزیجات استفاده کنید.

کلم پخته شده در یک کاسه سفید

دستور العمل های بیشتر سبزیجات

قارچ سرخ کن هوا

کلم گلدانی

پیاز خامه ای

هویج نباتی