همه اعضای یه خونواده ایتالیایی انگار مریضی عجیب ژنتیکی گرفتار هستن که اونا رو در برابر هر دردی ایمن کرده. این وضعیت به حدی عجیب و نادره که محققان اونو «سندروم مارسیلی» نامگذاری کردن.

لتیسیا مارسیلی ۵۲ ساله، از دوران کودکی فهمید که فرق اساسی با بقیه داره، اون متوجه سوختگی یا شکستن استخون‌هاش نمی‌ شد.
در واقع هیچ دردی در بدنش حس نمی کرد و در نتیجه متوجه بروز زخم یا مشکلی هم نمی شد.

۵ عضو دیگه خونواده لتیسیا هم شرایطی مثل اون دارن و به درد حساس نیستن. این موضوع واسه محققان و محققان بسیار عجیبه و دوست دارن بدونن دلیل بروز اینجور مریضی عجیبی چی بوده و چیجوری میشه درمانش کرد!

البته لتیسیا مارسیلی در این رابطه گفته که «زندگی روزمره ما به طور کامل طبیعیه، حتی شاید بهتر از بقیه مردم چون خیلی کم مریض می‌ شیم و درد خاصی رو هم احساس نمی‌ کنیم.» البته این خانوم میان سال اضافه کرده که: «ما در واقع درد رو احساس می‌ کنیم اما فقط واسه چند لحظه‌ی کوتاه!»

با اینکه این مریضی شاید آرزوی خیلی از مردم جهان باشه، اما باید بدونین که نتیجه های خطرناکی هم بدنبال داره.
احساس درد یه سیگنال لازم در بدنه تا ما متوجه وجود مشکل، زخم یا مریضی در بدن خود بشیم. پس، خونواده مارسیلی که فقط واسه چند ثانیه درد رو حس می کنن، بیشتر اوقات نمیفهمند جایی از بدنشون شکسته و این در آخر به التهاب استخون‌هاشون منجر می‌ شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   معجزه وکس زنبورعسل در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی

از همه ترسناک تر وقتیه که جایی از بدن‌شون می‌ سوزد یا زخم می‌ شه اما این خونواده اصلا متوجه اون نمی شن.

مادر، دو پسر، آبجی و خواهرزاده لتیسیا همه سندرمی دارن که به اسم خونواده‌شون نامگذاری شده: سندرم درد مارسیلی.

امیدوارن کشف ژن جهش‌یافته در بدن اون‌ ها بتونه به کشف روش‌ های درمانی واسه مریضایی که از دردهای طولانی رنج می‌ برند کمک کنه.

لتیسیا میگه، لودوویکو، پسر ۲۴ ساله اش فوتبال بازی می‌ کنه اما چون درد رو نمی فهمد، ترک‌های ریز زیادی در مچای پا و زانوهاش وجود دارن که اون هیچوقت متوجه شون نشده. عکس اشعه ایکس که از پای لودوویکو گرفته شده این ترکا رو نشون داده.

پسر جوون تر لتیسیا، به نام برناردو که ۲۱ ساله س هم یه‌بار هنگام دوچرخه سواری زمین می‌ خورد و بدون این‌که متوجه شکستگی آرنجش شه ۱۴ کیلومتر دیگه هم رکاب می‌ زند.

خود لتیسیا هم از این اتفاقات محفوظ نبوده‌ است. یه بار شونِه راست اون موقع اسکی می‌ شکند و بدون اینکه متوجه این موضوع شه، تا بعد‌از‌ظهر به اسکی کردن ادامه می‌ دهد.

استخون‌های ماریا دومنیکا، مادر ۷۸ ساله لتیسیا هم بارها شکسته و خودشون جوش خورده‌ ان. بخاطر این درست خوب نشده‌ ان. اون بیشتر وقتا بدنش دچار سوختگی می شن و اون متوجه دردش نمی‌ شه.

سقف دهن ماریا النا، آبجی لتیسیا هم به خاطر خوردن نوشیدنی‌های داغ مرتب می‌سوزد. دخترش ویرجینیا هم یه بار بدون این که متوجه درد یا سوزشی شه ۲۰ دقیقه دستش رو در یخ نگه داشته بود.

این مطلب را هم از دست ندهید :   دانلود آهنگ | آهنگدونی ، سایت دانلود آهنگ جدید

با همه این تفسیر، لتیسیا ادعا کرده که هیچوقت به این شرایط به چشم «نکته‌ای منفی در زندگی‌» نگاه نکرده‌ است.

پروفسور اونا‌ماریا آلویزی، استاد دانشگاه سیه‌نا در ایتالیا عقیده داره: این شرایط به این خاطر واسه این خونواده پیش اومده که بعضی از عصب‌هاشون درست کار نمی‌ کنه.
اون و تیمش امیدوارن کشف ژن جهش‌یافته در بدن اون‌ ها بتونه به کشف روش‌ های درمانی واسه مریضایی که از دردهای طولانی رنج می‌ برند کمک کنه.

با این دلایل، انگار  اعضای خونواده مارسیلی تنها مواردی هستن که این ژن خراب در بدن‌شون هست.