آنچه شما نیاز دارید:
قطعات برش لیزری برای خم شدن (ما از این فایل استفاده کردیم که دارای نواری به طول ۲۰۰ میلی متر در عرض ۴۰ میلی متر بود … اما می توانید هر چیزی را خم کنید! برای نمونه های بیشتر به پایین بروید).

یک تفنگ حرارتی (ما از این ۴۹ دلاری اوزیتو استفاده کردیم).

یک جفت دستکش ضد حرارت (ما از دستکش های زمستانی خود استفاده کردیم).

چیزی برای خم شدن (ما از یک لیوان پلاستیکی استفاده کردیم).

نمونه
مرحله ۱: اکریلیک خود را گرم کنید
تفنگ حرارتی را روی اکریلیک نگه دارید و به آرامی آن را در تمام طول تکان دهید تا قطعه به طور یکنواخت گرم شود – به نظر می رسد نگه داشتن نازل تفنگ در فاصله ۵ تا ۱۰ سانتی متری بهترین کار را دارد. افزایش آهسته و تدریجی گرما را هدف قرار دهید (گرمای خیلی سریع ممکن است باعث ایجاد علائم گرما شود). باید یک دقیقه یا بیشتر طول بکشد. زمانی که بتوانید آن را بردارید و فلاپی شود، اکریلیک شما آماده خم شدن خواهد بود.
نمونه

نکته جانبی در مورد گرمایش خیلی سریع/خیلی زیاد…

من متوجه شدم که اکریلیک آینه ای به نظر می رسد بهترین گرمایش را از جلو انجام می دهد و هدف آن افزایش آهسته و تدریجی دما است. روی این تکه اکریلیک آینه نقره ای، آن را خیلی سریع و از پشت گرم کردم – باعث شد رنگ لایه آینه مات شود و حباب های حرارتی کوچکی داشته باشد. هنوز هم بسیار جالب به نظر می رسد، اما نه اثر مورد نظر.
نمونه

مرحله ۲: اکریلیک خود را شکل دهید

هنگامی که اکریلیک شما گرم شد تا فلاپی شود، می توانید آن را دور چیزی بپیچید تا قالب بزنید. مراقب باشید که انتهای آن کاملاً منحنی شود. اگر اکریلیک شما به طور کامل در اطراف قالب خم نمی شود، به مرحله ۱ برگردید و فرآیند گرم کردن را دوباره شروع کنید.
نمونه

مرحله ۳: اجازه دهید تا خنک شود

قطعه خود را دور قالب یا در دستان خود نگه دارید تا کاملا خنک شود.
نمونه

تمام شده!

هنگامی که قطعه شما کاملاً خنک شد، شکل خمیده جدید خود را حفظ می کند. لذت ببرید!
نمونه

نکته جایزه شماره ۱: این تکنیک را در محصولات مختلف اعمال کنید

ما در اینجا خم شدن را برای ساختن یک دستبند نشان داده ایم، اما همین تکنیک را می توان به هر شکلی که می توانید تصور کنید، استفاده کرد.
اگر در اینجا چند گوشواره ساده با کمی خمیدگی وجود داشته باشد، واقعاً آنها را به سطح بعدی می برد!
نمونه

نکته جایزه شماره ۲: از مواد مختلف و پرکننده رنگ استفاده کنید

ما اکنون این تکنیک خمشی را با چند نوع مختلف اکریلیک امتحان کرده ایم و انجام آن را ساده می دانیم. ما اکریلیک زرق و برق درشت را امتحان کردیم و متوجه شدیم که به خوبی خم شده است – تکه های فویل به سطح اکریلیک سطحی بافت می دهند. ما همچنین سعی کردیم قبل از خم شدن به یک الگوی حکاکی شده پر رنگ اضافه کنیم (مثلاً در النگو صورتی در وسط اینجا) و نتیجه خیره کننده ای ایجاد کرد!
۱- قبل از خم کردن اکریلیک، باید اکریلیک را به اندازه برش دهید و دو لایه لایه محافظ اکریلیک را جدا کنید. اگر در برداشتن فیلم اکریلیک مشکلی وجود دارد، می توانید این پست وبلاگ را که حاوی تجزیه و تحلیل روش دقیق است، بررسی کنید.

۲- در فرآیند گرمایش، لطفاً همیشه به دمای خود توجه کنید، دمای بیش از حد به محصولات اکریلیک شما آسیب می رساند و آنها را ذوب می کند.

۳- قبل از استفاده از ابزار، حتماً اقدامات حفاظتی را انجام دهید تا آسیب نبینید.

حالا، آماده؟ بیا شروع کنیم!

اکریلیک خمشی

خم شدن ورق اکریلیک
ورق پلکسی گلاس را خم کنید

نحوه خم کردن ورق اکریلیک با سشوار

اگر ابزار شما محدود است، پس من فکر می کنم می توانید سریع ترین تجهیزاتی را که باید داشته باشید این است – یک سشوار، می توانید از سشوار برای خم کردن پانل های اکریلیک استفاده کنید.

اول از همه، اولین نکته، به یاد داشته باشید که فیلم محافظ روی اکریلیک را بردارید، این نباید فراموش شود.

اگر نمی خواهید گرم شوید اما اجتناب ناپذیر است، می توانید آن را با یک پارچه مرطوب بپوشانید. سشوار را به آرامی در امتداد علامت ایجاد شده حرکت دهید و اطمینان حاصل کنید که گرمایش یکنواخت است تا زمانی که در حالت انعطاف پذیر لازم قرار گیرد. در طول فرآیند گرمایش، لطفاً به بیرون جریان دهید، حداقل ۵ سانتی متر بین سوراخ و سطح صفحه اکریلیک فاصله داشته باشید.

هر از گاهی لبه ورق پلکسی را به آرامی بکشید تا انعطاف پذیری آن را بررسی کنید.

پس از خم کردن ورق اکریلیک، تأیید کنید که اشکالی در شکل وجود ندارد. باید صبورانه صبر کنید تا دوباره سفت شود. تا زمانی که کاملا سفت نشده است آن را حرکت ندهید.

ساده به نظر می رسد، درست است؟

اکریلیک خمشی

پلکسی خمشی

نحوه خم کردن ورق اکریلیک با تفنگ حرارتی

اگر می توانید ابزارهایی مانند تفنگ هوای گرم را پیدا کنید که نمی تواند بهتر باشد، که به طور قابل توجهی بهتر از سشوار است.

این مطلب را هم از دست ندهید :   طرز تهیه ماکارونی ساده بدون هیچی | غذای نوستالژی ایرانی

قبل از شروع رسمی، باید مقدماتی را انجام دهیم، اینها ابزارهایی هستند که ممکن است نیاز داشته باشید:

تفنگ حرارتی که ابزاری الکتریکی است که انواع مواد را گرم و نرم می کند

ضایعات چوب

گیره و گیره

مداد چینی گراف که به عنوان یک مداد گریس یا نشانگر دائمی نیز شناخته می شود
اول از همه، نکته اول، به یاد داشته باشید که فیلم محافظ را جدا کنید و خودتان اقدامات محافظتی انجام دهید.

سپس مشخص کنید که می خواهید صفحه اکریلیک در چه چیزی خم شود. این به شما نیاز دارد که موقعیت انحنا را برنامه ریزی کنید، سپس ممکن است نیاز به انجام محاسبات دقیق داشته باشید، مهم نیست، می توانید زمان بیشتری را صرف کنید.

تخته اکریلیک را بین دو تکه چوب ضایعات قرار دهید و آن را به خوبی ثابت کنیدگیره های h، گیره و سایر ابزارها؛

تفنگ حرارتی را برای خم کردن اکریلیک شروع کنید، گرم کردن یک فرآیند کند است، لطفا صبور باشید.

اگر نیاز به چندین بار خم شدن دارید، لطفاً این کار را بعد از خنک شدن خم قبلی انجام دهید. این برای شما بسیار مفید خواهد بود و اولین خم شدن را از دست نمی دهد.

گیره ورق اکریلیک
گرمایش ورق اکریلیک
خم شدن ورق اکریلیک
نحوه خم کردن ورق اکریلیک به یک لوله
گاهی اوقات ممکن است به تعدادی ظروف لوله ای نیز نیاز داشته باشید. در این زمان با نیاز به خم شدن ورق اکریلیک به صورت لوله ای مواجه خواهید شد.
چگونه این کار را انجام می دهید؟

برخی از تکنیک های حرفه ای در اینجا مورد نیاز است، شما باید آماده کنید:

رشته یا سیم مقاومتی

یک صفحه گرمایش

چسب اکریلیک و اپلیکاتور

اولین قدم، به یاد داشته باشید که فیلم اکریلیک را بردارید! اگر از یک فیلم با دمای بالا استفاده می کنید، آن را جدا نمی کنید. شما باید ورق اکریلیک را روی یک رشته بلند و نازک قرار دهید که خط خمش دقیقا بالای سیم قرار دارد. وقتی اکریلیک را تا ۱۶۰ درجه سانتیگراد گرم کنید، نرم می شود و به راحتی خم می شود. توصیه می شود با احتیاط ادامه دهید. اکریلیک را به آرامی و به آرامی خم کنید تا از پاره شدن مواد در قسمت بیرونی چین جلوگیری شود. پس از خم شدن، اکریلیک را در قسمت بیرونی خط چین برای مدت کوتاهی حرارت دهید تا به خوبی مهر و موم شود. سپس اجازه دهید پرسپکس خنک شود و در شکل یا موقعیت انتخابی ثابت شود. پس از خنک شدن، perspex شکل جدید خود را برای همیشه حفظ می کند.

بسیار خوب، اگر نمی خواهید اینقدر دردسرساز شوید، می توانید مستقیماً لوله اکریلیک مناسب را برای خرید انتخاب کنید که در مرکز خرید ما موجود است. شما می توانید ما را از هرگونه نیاز در مورد اندازه مواد مطلع کنید و درخواست شما همیشه مورد استقبال قرار می گیرد.

مکررا
پرسیده شد

سوالات

در اینجا چند سوال در مورد ماشینکاری پلکسی وجود دارد.

مرکز کمک

آیا UVACRYLIC می تواند ورق های پلکسی گلاس را مطابق نقشه های من خم کند؟

آیا UVPLASTIC می تواند یک نمونه اولیه سریع برای خم کردن اکریلیک ارائه دهد؟

مکس چیست. ضخامت اکریلیک خمشی؟

آیا می توانم ورق پلکسی رنگی را خم کنم؟

آیا می توانم ورق های پلکسی گلاس روکش شده را خم کنم؟
نتیجه

UVACRYLIC یک تامین کننده پیشرو در ورق های اکریلیک، میله های اکریلیک، لوله های اکریلیک است، در عین حال، اکریلیک سفارشی را به مشتریان جهانی ارائه می دهد. شرکت مادر UVPLASTIC است که تولید کننده پیشرو ورق های پلی کربنات است و خدمات ماشینکاری پلی کربنات را ارائه می دهد.

درباره UVACRYLIC
UVACRYLIC 100% زیرمجموعه UVPLASTIC است که یک شرکت جهانی در زمینه مهندسی پلاستیک از جمله ورق پلی کربنات است.

UVACRYLIC تولید کننده پیشرو ورق های اکریلیک در چین است، کسب و کار اصلی ارائه محصولات مبتنی بر اکریلیک، از جمله ورق های اکریلیک، فیلم های اکریلیک، میله های اکریلیک، لوله های اکریلیک، و خدمات اکریلیک ماشینکاری است.

خم کردن اکریلیک با گرم کردن ورق انجام می شود، که باعث می شود قسمت گرما شکل پذیر شود و به آن اجازه می دهد در جای خود خم شود. اکریلیک وقتی تا دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد گرم می شود به راحتی نرم و خم می شود. بهتر است با احتیاط ادامه دهید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به مواد در قسمت بیرونی چین، آکریلیک را به آرامی و نرم خم کنید. اکریلیک را در قسمت بیرونی خط چین، پس از خم کردن، کمی حرارت دهید تا به درستی مهر و موم شود.

اکریلیک برای انواع محصولات عالی است زیرا انعطاف پذیر است و می تواند به هر شکلی قالب گیری شود. آنها برای استفاده در فضای باز بسیار مناسب هستند زیرا می توانند تا دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد را تحمل کنند. ظروف اکریلیک و ظروف شیشه ای در رستوران ها محبوب هستند زیرا بادوام، نشکن و به راحتی تمیز می شوند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   المپیاد زیست شناسی - رقابتی ارتقا‌دهنده در علم
خمش اکریلیک

خمش اکریلیک

خم کن اکریلیک با تفنگ حرارتی

مرحله ۱: مواد مورد نیاز برای استفاده از تفنگ حرارتی برای خم کردن اکریلیک را جمع آوری کنید.

ورق اکریلیک (به اندازه کافی بزرگ برای نیازهای شما)

تفنگ حرارتی یک تجهیزات الکترونیکی است که طیف وسیعی از مواد را گرم و نرم می کند.

چوب بازیافتی

اره درمل، اره مدور، اره رومیزی و/یا چاقوی تیغ

گیره و گیره

مداد چینی گراف که به عنوان یک مداد گریس یا نشانگر دائمی نیز شناخته می شود

چسب اکریلیک و اپلیکاتور

گام ۲:
در مورد اندازه هایی که می خواهید با اکریلیک خم شده انجام دهید، تصمیم بگیرید. اگر در حال ساخت یک محفظه هستید، باید مقداری حساب انجام دهید تا بفهمید چقدر باید بزرگ باشد و کجا باید آن را خم کنید تا به شکل دلخواهتان برسید.

برای یافتن این ابعاد ممکن است به ابزارهایی مانند خط کش یا سایر چوب های اندازه گیری، مربع، قطب نما یا نقاله نیاز داشته باشید.
هنگامی که شما cابعاد خود را محاسبه کنید، آنها را روی اکریلیک علامت بزنید تا بدانید کجا باید برش دهید. مداد گراف چینی یا نشانگر دائمی به خوبی کار می کند، اما نشانگر نمی تواند حذف شود.
اگر می خواهید سوراخ هایی در محفظه اکریلیک خود داشته باشید، بهتر است آن ها را قبل از خم شدن در آن سوراخ کنید یا در آن برش دهید، زیرا این فرآیند در حالی که اکریلیک هنوز صاف است آسان تر است.
مرحله ۳:
اکریلیک را بین دو تکه چوب که یکی از آن ها جیگ شماست قرار دهید و از گیره استفاده کنید تا همه آن را به هم بچسبانید. در صورت لزوم، جیگ را برش دهید تا به شما در خم کردن اکریلیک به محاسبات صحیح کمک کند.

اگر در حال برش دادن یک جیگ هستید، اینجا جایی است که می توانید از اره دایره ای یا رومیزی استفاده کنید. جیگ جعبه یا قابی است که برای نگهداری مواد و هدایت ماشین ابزار به سمت آن استفاده می شود. بر اساس محاسبات شما، جیگ در ارتفاع مشخص و با زاویه مشخصی بر روی لبه آن برش داده می شود تا بتوانید اکریلیک را به درستی خم کنید.
مطمئن شوید که یک تکه چوب ضایعاتی در دست دارید تا در خم شدن گرما به شما کمک کند. از آن برای فشار دادن اکریلیک گرم شده استفاده خواهید کرد.

مرحله ۴:

تفنگ حرارتی خود را برای خم کردن اکریلیک آماده کنید. حرارت دادن فرآیندی آهسته است تا اطمینان حاصل شود که در اکریلیک خمیدگی مستقیم دارید

در حالی که تفنگ حرارتی را به سمت اکریلیک نشانه می گیرید، از تکه چوب ضایعات تخت استفاده کنید تا آن را به جلو و عقب فشار دهید. در حین فشار دادن، فشار خود را روی اکریلیک تا حد امکان حفظ کنید.
در حالی که اکریلیک را به جلو و عقب فشار می دهید، تفنگ حرارتی را به آرامی به سمت دیگر حرکت دهید.
مهم است که به خاطر داشته باشید که اکریلیک به احتمال زیاد در ابتدا به آرامی خم می شود. وقت بگذارید و ملایم باشید، اکریلیک را به آرامی خم کنید تا ترک نخورد.
اگر اکریلیک به اندازه کافی نازک است، ممکن است بتوانید به جای تفنگ حرارتی از خشک کن استفاده کنید.

مرحله ۵:

اگر خم های اضافی در ورق اکریلیک دارید، فرآیند گرم کردن را تکرار کنید. برای مثال اگر در حال ساخت یک محفظه از اکریلیک هستید، این کار ضروری است، اما در هر شرایطی لازم نیست. اگر خمیدگی بیشتری برای ایجاد ندارید، به مرحله بعدی بروید، یا ممکن است در این زمان پروژه خود را تمام کنید.

این مفید خواهد بود که اجازه دهید هر خم قبل از رفتن به خم بعدی کاملاً خنک شود تا خم اولیه را از دست ندهید.

مرحله ۶:

برای ساخت قطعات جانبی، کناره های قطعه اکریلیک تازه خم شده خود را ردیابی کنید. کناره های اکریلیک خم شده را با یک نشانگر دائمی یا مداد چینی گراف روی یک تکه جدید اکریلیک مسطح ردیابی کنید. پس از پایان یافتن ردیابی، از اره درمل یا چاقوی تیغ برای جدا کردن قطعات جانبی استفاده کنید.

هر طرف اکریلیک خم شده باید ردیابی شود. این اشتباه را مرتکب نشوید که فرض کنید همه طرف ها شکل یکسانی دارند.

مرحله ۷:

قطعه اکریلیک خم شده و کناره های بریده شده را با چسب اکریلیک و اپلیکاتور کنار هم قرار دهید. این می تواند یک فرآیند پیچیده باشد.

هنگام خم کردن اکریلیک و برش قطعات جانبی خود بسیار مراقب باشید، زیرا چسب اکریلیک برای تنظیم صحیح نیاز به درزهای عالی دارد.
چسب اکریلیک حداقل به پنج دقیقه زمان نیاز دارد تا ببندد، بنابراین توصیه می شود که محفظه را به هم بچسبانید تا به درستی گیرش پیدا کند.