هنگام ساخت سونا، گزینه های مختلفی دارید. کابین های سونا در اندازه های استاندارد و به عنوان کیت های DIY موجود هستند. از طرف دیگر، می توانید یکی را با مشخصات خود ساخته و نصب کنید. اگر می خواهید خودتان با یک کیت استاندارد DIY یک سونا بسازید، این SKIL قدم به قدم به شما نشان می دهد که چگونه. با ارائه اطلاعات کلی در مورد ساخت سونا شروع می کنیم.
قبل از شروع، باید این گام به گام را به طور کامل بخوانید. ما شما را از طریق مراحل ساخت سونای کاج جامد در اندازه معین راهنمایی می کنیم.

سونا خود را کجا قرار می دهید؟

اگر می خواهید یک سونا در خانه خود، در یک اتاق یا یک گاراژ نصب کنید، سونا باید در فضای موجود قرار گیرد. ارتفاع، طول و عرض را با توجه به گوشه ها یا لبه های نامناسب اندازه گیری کنید. اگر می خواهید سونای خود را در باغ نصب کنید، معمولاً از نظر اندازه آزادی بیشتری خواهید داشت.

یک مدل سونا مناسب هنگامی که فضایی را که می خواهید سونا را در آن نصب کنید اندازه گیری کردید، می توانید به دنبال مدلی باشید که متناسب با آن فضا باشد. طیف وسیعی از کابین های سونا، از کابین های جمع و جور برای دو نفر تا کابین های بزرگ برای افراد بیشتر وجود دارد. هنگام محاسبه مقدار فضای مورد نیاز، مهم است که به یاد داشته باشید که درب همیشه به سمت بیرون باز می شود.
چه نوع چوبی را انتخاب کنید؟ هر نوع چوبی برای سونا مناسب نیست. چوب های سخت مانند ساج و بلوط با گذشت زمان شروع به بوییدن می کنند و بنابراین کمتر مناسب هستند. چوب کاج مناسب، جذاب و نه چندان گران است. شما می توانید بین یک چارچوب اسکلت با عایق و تخته های عمودی یا تیرهای افقی سنگین (مانند یک کابین چوبی) یکی را انتخاب کنید.
سونا را روی پایه های ثابت نصب کنید شما باید سونا خود را روی پایه های ثابت نصب کنید. این می تواند کاشی کف برای داخل یا سنگ فرش آجر و بتن در باغ باشد. پایه ها باید پایدار باشند، مواد اهمیت کمتری دارند.
عایق حرارت را در داخل نگه می دارد شما می توانید چارچوب اسکلت سونا را با مواد مختلف از جمله پشم شیشه، پشم سنگ و چوب پنبه عایق بندی کنید. چوب پنبه سازگارترین راه حل با محیط زیست، اما همچنین گران ترین راه حل است. برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل عایق باید یک غشای ضد رطوبت در داخل سونا قرار دهید.

environment-محیط زیست

تهویه بسیار مهم است و همچنین عایق بودن، تهویه نیز برای جریان هوا مهم است. اکسیژن باید از داخل به داخل کابین جریان یابد.
شروع برای اطمینان از بهترین تجربه، مطمئن شوید که ابزارهای با کیفیت خوب در دسترس دارید. این کار استرس شما و هرگونه مشکل یا ناراحتی را در حین کار به حداقل می رساند. دستورالعمل ها را به دقت بخوانید و هر مرحله را در یک زمان انجام دهید. مراقب تهویه سونا باشید تا مطمئن شوید که مقدار زیادی هوای گرم نمی تواند از آن خارج شود.
مونتاژ گام به گام در این مرحله به مرحله ما یک سونا جامد کاج را برای نصب در یک سوله، باغ یا خانه موجود می سازیم. ارتفاع سونا ۲۰۵ ± سانتی متر، عرض ± ۲۰۰ سانتی متر و عمق ۲۰۰ ± سانتی متر خواهد بود. این سونا برای ۲ تا ۴ نفر است و به صورت کیت DIY با اجاق گاز ۵ کیلووات/۳۸۰ ولت یا ۲۲۰ ولت، سنگ سونا، حفاظ اجاق گاز، دو نیمکت، دو تکیه گاه، درب شیشه ای سخت با شیشه های عایق رنگی، نور سونا و دماسنج موجود است. .
قبل از شروع مونتاژ سونا قبل از شروع این کار را به طور کامل بخوانید تا خطر خطا یا آسیب مونتاژ را به حداقل برسانید. برای اطمینان از اینکه می توانید سال ها از سونا لذت ببرید، تخته ها یا تیرها باید محکم به هم بچسبند و به درستی مهر و موم شوند. به دلیل انقباض و خشک شدن طبیعی، دیوارها باید در زمان مناسب سفت شوندخارج از چوب باید جبران شود. سوراخ های کوچک بین تخته ها نشانه ای از نیاز به سفت شدن سازه است. چوب یک محصول طبیعی با ویژگی های چند منظوره است. قبل از شروع باید همه تخته ها را بررسی کنید تا از بهترین تجربه ممکن مونتاژ و تکمیل سونا مطمئن شوید. اگر هر یک از تخته ها کمی کیفیت پایین تری دارند، آن ها را برای استفاده در جایی که کمتر به چشم می آیند از هم جدا کنید.
مونتاژ دیوارهای سونا- اگر می خواهید یک سازه محکم و پایدار بسازید، کف باید تراز باشد. – حداقل ارتفاع کاری ۲٫۲ متر مورد نیاز است. – سونا باید حداقل ۵ سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد. – فضایی که سونا خود را در آن می سازید باید به اندازه کافی تهویه شود.
مونتاژ پایه، بخش های گوشه و تیرهای پایین را در جای خود قرار دهید. توجه: بخش های گوشه ممکن است بسته به کیت DIY شما متفاوت باشد. مطمئن شوید که آنها را به درستی قرار داده اید. بررسی کنید که آنها را حداقل ۵ سانتی متر از دیوار قرار دهید.
پیچ کردن تیرهای پایین در محل چهار تیر پایین را با پیچ به قسمت های گوشه ثابت کنید.
قرار دادن میله های رزوه شده در جای خود، میله های رزوه شده را در تیرهای زیرین قرار دهید و واشرها و مهره ها را وصل کنید. اینها اطمینان حاصل می کنند که می توان تیرها را هنگامی که روی هم قرار می گیرند سفت کرد و مهر و موم خوبی ایجاد کرد.
عبور کابل برق از طریق آن، کابل برق را از دهانه پرتو در جلو فشار دهید تا تقریباً ۶۵ سانتی متر از کابل در داخل باقی بماند.
انباشتن تیرها در طرفین ۱۵ تیر را در هر یک از سه طرف روی میله های رزوه دار از جمله تیرهای بالایی قرار دهید. سپس پرتوهای کوتاه را در جلو قرار دهید و کابل برق را از پرتو سمت چپ تا پرتو دوازدهم عبور دهید.
گذراندن کابل برق از بالا اکنون دو پرتو کوتاه را در جای خود قرار دهید و کابل برق را به بالا منتقل کنید.
قرار دادن چارچوب در، چهارچوب در را با درب شیشه ای سخت بین تیرهای کوتاه جلویی قرار دهید. لولاها را با پیچ و مهره در سوراخ های مخصوص قاب درب ثابت کنید. دسته را وصل کرده و با دست سفت کنید.
قرار دادن تیر بالایی (شماره ۱۵) در جلو در نهایت، تیر بزرگ را قرار دهید و کابل را از آن عبور دهید.
ضربه زدن به تیرها از بالا حالا یک تکه چوب کوچک را روی تیر بالایی قرار دهید و از بالا با یک پتک به تیرها ضربه بزنید تا مطمئن شوید که بدون هیچ شکافی به هم نزدیک می شوند. شما همچنین می توانید این کار را در حین کار انجام دهید تا مطمئن شوید که همه پرتوها به صورت افقی تراز هستند.
محکم کردن قسمت بالایی با استفاده از ۸ بست فلزی، قسمت بالایی را پیچ کنید.
میله های رزوه دار را پیچ کنید حالا با استفاده از یک مهره شش ضلعی و واشر، هر یک از ۸ میله رزوه دار را از بالا پیچ کنید. از یک واشر و آچار ۱۳ میلی متری برای سفت کردن چهار طرف سونا به طور مساوی استفاده کنید. این مرحله را باید بعد از چند ساعت استفاده تا دمای ۷۰ درجه سانتی گراد تکرار کنید. دیوارهای سونا در حین استفاده تقریباً ۲٫۵ سانتی متر کوچک می شوند. اگر به طور منظم از سونا استفاده می کنید، باید آنها را به صورت هفتگی در شش ماه اول سفت کنید.

اتصال برق واحد کنترل

اتصالات الکتریکی به نوع و مارک اجاق گاز و سیستم کنترل بستگی دارد (دستورالعمل های نصب الکتریکی واحد کنترل را بررسی کنید).

دو سوراخ برای سیم های چراغ و ترموستات در پشت واحد کنترل دریل کنید.

واحد کنترل را با دو پیچ ۸۰ میلی متری در جلو ثابت کنید.

پیچ ها با واشر پلاستیکی محکم می شوند. در مرحله بعد می توانید آنها را با کلاه بپوشانید.

اتصال برق اجاق گاز:

قبل از نصب خود اجاق گاز باید سیم کشی برق را وصل کنید. به این دلیل که نصب اجاق گاز مستقل آسان تر از نصب آن به دیوار است (دستورالعمل های نصب برقی اجاق گاز را بررسی کنید).

تعمیر مخزن جمع آوری آب قبل از روشن کردن اجاق گاز باید مخزن آب را در جای خود ثابت کنید. دو ریل نگهدارنده مخزن را با چهار پیچ خود حفاری (۱۲×۴ میلی متر) ثابت کنید. پس از نصب اجاق، خود مخزن در جای خود قرار می گیرد.
اجاق گاز و اتصالات اجاق گاز را فقط می توان در سونای ساخته شده از چوب تصفیه نشده و بدون رزین نصب کرد.
بررسی کنید: • ولتاژ ۲۲۰ ولت یا ۳۸۰ ولت و فیوز • شرایط اتصال اجاق گاز • ظرفیت اجاق گاز باید برای محتوای سونا مناسب باشد • مشخصات اجاق گاز باید با آن مطابقت داشته باشد. اجاق گاز ۸ کیلو وات انتخاب شده برای حجم سونا ۷-۱۱ متر مکعب مناسب است. عملکرد اجاق گاز بر اساس دمای ثابت محیط ۱۸ درجه سانتیگراد در یک سونا عایق شده با تهویه مناسب است. فاصله بین اجاق گاز و دیوار چپ ۱۰۰ میلی متر، ارتفاع اجاق گاز ۶۰۰ میلی متر، فاصله بین اجاق گاز و دیوار سمت راست ۱۲۰ میلی متر.
تعمیر اجاق گاز در محل اجاق گاز به دیوار سمت چپ متصل می شود، زیرا این جایی است که سوکت قرار دارد. برای چسباندن صفحه دیواری باید چهار سوراخ دریل کنید. اولین سوراخ باید ۲۲۰ میلی متر از دیوار جانبی در ارتفاع ۵۷۰ میلی متر حفر شود. سوراخ دوم یک دورترer 351.5 میلی متر از دیوار جانبی. حالا دو سوراخ دیگر را ۱۵۰ میلی متر مستقیماً زیر دو سوراخ اول دریل کنید. شما باید تا عمق ۳٫۵ میلی متر سوراخ کنید تا مطمئن شوید که چوب شکافته نمی شود.
گردش هوا در قسمت پایینی پشت اجاق گاز باید منفذ ورودی هوا ایجاد شود. این باید حداقل ۳۰۰۰ میلی متر مربع هوا را وارد کند. دهانه تهویه به همان اندازه باید در دیوار دیگر مقابل دهانه ورودی به صورت مورب ساخته شود.
دهانه تهویه دریچه تهویه را با دهانه ای بین تیرهای ۵ و ۷ روی دیوار سمت چپ نصب کنید.
اتصال حفاظ اجاق گاز با مونتاژ دو قسمت حفاظ اجاق گاز به عنوان یک قطعه گوشه شروع کنید. حفاظ اجاق گاز باید ۱۲۰ میلی متر از بالای اجاق گاز (شامل سنگ های سونا) وصل شود. حداقل فاصله ای که در دستورالعمل نصب نشان داده شده است باید رعایت شود. تا زمانی که اجاق گاز نصب نشده است، محافظ اجاق را به دیوار نپیچانید.
سنگ های سونا اجاق گاز هرگز نباید بدون سنگ سونا استفاده شود. توصیه می شود سنگ ها را قبل از قرار دادن روی اجاق با آب شیرین تمیز کنید. سنگ ها باید به صورت شل در کنار یکدیگر قرار گیرند تا مانع گردش هوا نشوند. از بزرگترین سنگ ها شروع کنید، سپس سنگ های کوچکتر را اضافه کنید. هنگام قرار دادن سنگ ها مراقب باشید که فاصله بین عناصر گرمایشی تغییر نکند. سنگ ها نباید باعث تماس عناصر الکتریکی با یکدیگر شوند. برای اطمینان از عملکرد خوب اجاق گاز، سنگ های آسیب دیده یا شکسته را جایگزین کنید. سنگ های تقریباً ۳۰-۶۰ میلی متری بهترین عملکرد را دارند.
ترموستات ترموستات را در سونا جایی که کابل وارد می شود نصب کنید. آن را با یک بخش چوبی U بپوشانید و آن را در جای خود پیچ ​​کنید.
Lightیک چراغ سونا تایید شده ممکن است در فاصله ۵۰۰ میلی متری از اجاق گاز نصب شود. کابل برق را به گیره اتصال روی اتصالات نور وصل کنید. دو نگهدارنده چراغ را به دیواری که کابل وارد می شود پیچ ​​کنید. از هیچ چیز روشن تر از یک نور ۲۵ وات استفاده نکنید. برای ثابت کردن آباژور در جای خود: دو سر نوار نور وسط را به چسب چوب آغشته کنید و آن را در وسط داخلی ترین شکاف (۱) دو نگهدارنده چراغ در جای خود ثابت کنید. حالا دو نوار نوری دیگر را به چسب چوب آغشته کرده و در بیرونی ترین شکاف (۲) نگهدارنده چراغ قرار دهید.
قطعات رج و صفحات سقف ۱۰۰ میلی متر در بالای دیوار برای تیرچه ها علامت گذاری کنید. تیرچه ها را به دیوارهای جلو و عقب بچسبانید. حالا تیرچه های دیگر را در همان ارتفاع بین دیوارهای جلو و پشت پیچ کنید. می توانید این کار را از داخل سونا نیز انجام دهید. صفحات سقف به صورت آزاد روی تیرچه ها قرار می گیرند.
اتمام بالا و درزگیر سقف فضای بین دیوارها و سقف را با نوارهای عایق ارائه شده پر کنید. تنها زمانی که سونا کاملا خشک و سفت شد، باید قطعات پوشش بالایی را به بالای سونا بچسبانید. این شش ماه طول می کشد. در این فاصله، می توانید تکه های رج را روی تخته های افقی بالایی بچسبانید. هرگز آنها را به پایه های عمودی وصل نکنید زیرا تیرهای افقی همیشه ممکن است به دلیل انقباض دچار افتادگی شوند.
نصب نیمکت ها تکیه گاه های نیمکت به دیوارهای جانبی چسبانده می شوند. نوارهای کوتاه را روی تکیه گاه ها نصب کنید تا از حرکت نیمکت به اطراف جلوگیری کنید. قسمت بالایی را ۲۵ میلی متر در سمت چپ و راست نیمکت قرار دهید. نیمکت پایینی به ابعاد ۱۸۵ میلیمتر در ۶۰ میلیمتر باید در همان ارتفاع پایین تیر دیواری شماره ثابت شود. ۴٫ قسمت بالای نیمکت فوقانی که ابعاد آن نیز ۱۸۵ میلیمتر در ۶۰ میلیمتر است، باید با ارتفاع بالای تیر دیواری شماره قرار گیرد. ۶٫ از پیچ های ۵*۶۰ میلی متری استفاده کنید.
تکیه گاه سر و تخته اردک نیمکت پایینی را می توان بیرون کشید. نیمکت ها به طور کامل با شش نوار به عرض ۱۰ میلی متر، ۲ تکیه گاه سر و یک تخته اردک ۱۰۰ در ۵۰ میلی متر مونتاژ می شوند.
استفاده از فضای بالایی ارتفاع بیرونی سونا ۲۰۵ سانتی متر است، در حالی که ارتفاع متوسط ​​فضاهای نشیمن مدرن ۲۶۵ سانتی متر است. این بدان معناست که شما فضای ذخیره سازی در بالای سونا دارید. می توانید این فضا را با دو در به سبک سونا ببندید. اگر فضای کوچکی هم در کنار سونا دارید، می توانید به فکر ساختن دیوارها از بلوک های بتنی هوادهی، کاشی کاری آن ها و نصب دوش با آب سرد و گرم و زهکشی باشید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   خرید لوازم یدکی خودرو
سونا را گام به گام برنامه ریزی کنید

• سونا باید در کجای خانه قرار گیرد؟ آیا قرار است سونا گذاشته شود؟

مقابل دیوار بیرونی؟

• برای حل تهویه سونا چه امکاناتی وجود دارد؟ تهویه

تعیین می کند که بخاری به راحتی در سونا قرار گیرد.

• محل قرارگیری درب؟ درب باید روی همان دیواری قرار گیرد که بخاری یا
روی دیوار جانبی مجاور تا حد امکان نزدیک به بخاری.
• به خاطر داشته باشید که ارتفاع سقف در سونا ترجیحاً نباید بیشتر شود
۲۲ سانتی متر، حداقل ارتفاع سقف ۱۹۰ سانتی متر است، اما در برخی موارد ممکن است بیشتر باشد

بسته به بخاری سونا

• مقاطع شیشه ای؟ به خاطر داشته باشید که سونا باید هوابند باشد تا شیشه
بخش هایی که دارای شکاف هستند درج نمی شوند. همچنین در نظر بگیرید که سونا نیاز دارد

قدرت بیشتر برای گرم کردن با سطوح شیشه ای بزرگ.

• قرار دادن فضای داخلی (نیمکت و تکیه گاه). طراحی داخلی باید باشد
برنامه ریزی شده تنها زمانی که شما می دانید که در آن بخاری، درب، بخش های شیشه ای و تهویهجا داده خواهد شد.

• قدرت بخاری؟ حجم سونا (مساحت کف x ارتفاع سقف)

اثر را همراه با انتخاب مواد در سونا تعیین می کند. اگر شما

انحراف از پانل های چوبی به عنوان پوشش دیوار در سونا، شما باید ۱ متر مکعب قرار دهید

در حجم سونا برای هر متر مربع

شیشه، کاشی یا سنگ روی دیوار یا سقف در

سونا اگر سونا با دیوارهای بتنی جامد یا سنگی ساخته شده باشد، حجم سونا

باید ۲ متر مکعب افزایش یابد
هر متر مربع
سطح دیوار

• نورپردازی در سونا؟ انواع مختلفی از نورپردازی وجود دارد که متفاوت است
محدودیت های مربوط به محل قرارگیری روشنایی این را نیز در نظر داشته باشید
برخی از مدل های بخاری سونا می توانند از طریق کنترل (روشن/خاموش چراغ ها) را کنترل کنند
پانل.

خوب است درباره ساختمان، نصب و تهویه سونا بدانید.

ساخت سونا تخته به تخته با مقررات، عایق، درب، فضای داخلی کامل، قالب گیری،
و بیشتر، به مهارت های نجاری خوب نیاز دارد. گزینه ای برای انتخاب یک اتاق سونا آماده برای نصب
طیف گسترده ای از محدوده Tylö یک میانبر عاقلانه است که از نظر هزینه نیز قابل مقایسه با

سونا ساخت سایت حرفه ای

زمان ساخت سونای آماده نصب Tylö بدیهی است که بسته به مدل متفاوت است، اما
دستورالعمل های دقیق و طراحی های سنجیده کار را ساده می کند. همزمان،
شما یک سونا با روکش حرفه ای دریافت می کنید که مشخصه یک محصول با کیفیت است که برای بسیاری از افراد قابل استفاده است،

خیلی سال.

محل قرارگیری اتاق سونا

مطالعات مستقل نشان می دهد که از انرژی مصرفی بخاری سونا، تمام انرژی حرارتی آن است
خانه سود خواهد برد این به این معنی است که رادیاتورهای گرمایشی خانه که با ترموستات کنترل می شود، یک
شکستن، که همان مقدار انرژی مصرفی سونا را ذخیره می کند. اگر سونا در a
گوشه ای در برابر دیوارهای بیرونی، خانه همچنین عایق اضافی دریافت می کند که تا ۵۰۰ صرفه جویی می کند.
کیلووات ساعت در سال هنگام قرار گرفتن در مقابل یک گوشه، در هزینه اثاثه یا لوازم داخلی خارجی نیز صرفه جویی می کنید
دو دیوار

ارتفاع سقف و طرح

ارتفاع سقف سونا نباید کمتر از ۱۹۰ سانتی متر باشد. با این حال، نیازی به ساخت وجود ندارد
اتاق خیلی بلند است، زیرا بیشتر گرما به سقف می رسد. برای یک سونای معمولی خانوادگی، ارتفاع سقف
بین ۱۹۰ تا ۲۲۰ سانتی متر درست است. فقط اگر نیمکت ها بیش از دو سطح باشند دلیلی وجود دارد
برای ساختن بالاتر نیمکت هایی که بین دو دیوار قرار نمی گیرند باید دارای تکیه گاه / نیمکت باشند
پشتیبانی می کند. اگر ارتفاع سقف بیش از ۲۲۰ سانتی متر باشد، ممکن است رسیدن به دمای پایین تر مشکل باشد
سطوح سونا هنگامی که از بالا به پایین گرم می شود.

تعداد پانل ها به دیوارها و سقف ها را محاسبه کنید

اگر می خواهید سونا خود را با پانل های عمودی بسازید، عرض دیوار را بر حسب میلی متر و قطعات در نظر می گیرید
با ابعاد ساختمان پانل انتخاب شده این تعداد پنل های مورد نیاز را به شما می دهد
دیوار را بپوشان فراموش نکنید که طول پانل را در نظر بگیرید زیرا ارتفاع سقف نمی تواند بیشتر از آن باشد
این اندازه گیری با پانل های افقی، ارتفاع داخلی سونا با ساختمان تقسیم می شود
ابعاد پانل برای فهمیدن اینکه چه مقدار پانل برای سقف لازم است، دو مورد وجود دارد

گزینه ها.

گزینه ۱: پانل ها را به طور مداوم نصب کنید.

گزینه ۲: پانل ها را به طور مساوی از دیوارها بچسبانید و یک مفصل قابل مشاهده در مرکز پوشانده شود
قالب گیری به عنوان مثال: دیوار دارای عرض ۲۰۰۰ میلی متر و ارتفاع ۲۲۰۰ میلی متر است. یک پنل ۱۲*۹۵*۲۴۰۰ با

ابعاد ساختمان ۸۵ میلی متر انتخاب شده است.

برای پانل های عمودی: ۲۰۰۰/۸۵ = ۲۴ پانل. برای پانل های افقی: ۲۲۰۰/۸۵ = ۲۶ پانل.

کف سونا

کف باید غیر لغزنده باشد و بتواند بار رطوبتی خاصی را که ممکن است ایجاد شود تحمل کند
در حین حمام کردن و ممکن است دارای یک زهکش (به اصطلاح اسکاپپر) باشد که به زهکشی کف با قفل آب منتهی می شود.
خارج از اتاق سونا زهکشی نباید مستقیماً زیر بخاری سونا قرار گیرد. دلیل
چرا نمی خواهید یک زهکش کف در داخل سونا وجود داشته باشد این خطر خشک شدن تله آب است و باعث می شود
بوی بد یک دکور چوبی احتمالی روی زمین تزئینی است و راه رفتن روی آن لذت بخش است اما باعث می شود
تمیز کردن سونا دشوارتر است

بخاری سونا و درب همیشه روی یک دیوار!

گردش هوای درب باید با هوای گرم بخاری سونا همکاری کند. بنابراین،
بخاری باید همیشه روی همان دیواری قرار گیرد که درب قرار دارد (فقط به عنوان محلول اضطراری روی در

بخاری حداقل فاصله مشخص شده تا مواد باید در نظر گرفته شود.
تهویه مهم است!

یکی از مهمترین مواردی که هنگام برنامه ریزی سونا باید در نظر بگیرید تهویه است. غلط
تهویه به این معنی است که محافظت از گرمای بیش از حد در بخاری سونا می تواند باعث شود. در بعضی موارد،
همچنین ممکن است به دلیل تقطیر خشک پانل چوبی در سونا، خطر آتش سوزی وجود داشته باشد. یک سونا
باید با خودکشی (به اصطلاح تهویه حرارتی) با جذب مستقیم هوا تهویه شود
زیر بخاری سونا خروجی هوای خروجی بایدبه اندازه دور از بخاری قرار گیرد و
هوای ورودی تا آنجا که ممکن است در اتاق بالا می رود و به همان فضایی که از ورودی آن تهویه می شود
هوا گرفته می شود. مهم است که فشار هوا یکسان باشد، هم جایی که هوای ورودی گرفته می شود و هم
جایی که هوای خروجی جریان دارد. در غیر این صورت تهویه کار نخواهد کرد.
اندازه هوای ورودی و
هوای خروجی باید حداقل ۱۲۵ سانتی متر مربع برای بخاری های تا ۸ کیلو وات و ۳۰۰ سانتی متر مربع برای ۱۰ تا ۲۰ کیلو وات باشد.

هوای خروجی نباید در فضای باز جریان داشته باشد!

منحرف کردن هوای خروجی از سونا در فضای باز اغلب می تواند منجر به کار نکردن تهویه شود
یا رفتن در مسیر اشتباه در بسیاری از خانه های مدرن با هوای خروجی مکانیکی، یک خروجی دیواری که به هوای آزاد منتهی می شود می تواند هوا را در جهت اشتباه سونا هدایت کند. هم هست
برای مثال تحت تأثیر باد قرار می گیرد که ممکن است به خروجی فشار بیاورد.

هوای خروجی مکانیکی

توصیه می کنیم از خروج هوای مکانیکی از سونا خودداری کنید زیرا سازگاری با هوا دشوار است
به یک سونا خاص جریان می یابد. هنگامی که خود کشیده می شود، تهویه به گونه ای تنظیم می شود که در بیشتر موارد برای سونا در همه شرایط بهینه است. با این حال، هیچ مانعی برای داشتن اگزوز مکانیکی وجود ندارد
هوا در اتاقی که سونا در آن است، اگر از این قانون پیروی کنید که هم هوای ورودی و هم هوای خروجی است

در همان فضا جریان می یابد.

سونا با تهویه مناسب اگر سونا مستقیماً در هوای آزاد تهویه شود، وجود دارد

هیچ تضمینی نیست که هوا در مسیر درست حرکت کند.

اگر بخاری را نزدیک در و اگزوز دارید

هوا در طرف مقابل، شما می توانید در برخی موارد

هوای ورودی زیر در با این حال، توصیه می شود هوای ورودی را مستقیماً زیر بخاری بگیرید.

این راه حل کار نمی کند، هوای ورودی عبور نمی کند

از طریق بخاری اما مستقیماً بدون آن خارج می شود

کمک به بخاری در پخش گرما در سونا.
همچنین در صورت عدم وجود امکان تهویه داخل سونا می توانید تهویه را با مجرای داخل سونا حل کنید. آی تی
همچنان مهم است که هوای ورودی و هوای خروجی به یک فضا جریان یابد و یکسان باشد
ابعاد هوای ورودی و خروجی
اگر سقف سونا را پایین بیاورید، می توانید از فضای بین سقف ها برای تهویه استفاده کنید
سونا دقت کنید که ابعاد هوای ورودی و هوای خروجی یکسان باشد و همین
هوای ساطع شده از سونا می تواند به همان فضایی که هوا از آن وارد می شود جریان یابد!

صرف نظر از نوع سونا، دستورالعمل نصب برای

بخاری های سونا Tylö باید رعایت شود.

تهویه را می توان به چند روش حل کرد!

شکاف هوا / مانع رطوبت

همیشه یک شکاف هوای تهویه شده حدود ۲۰ میلی متر بین دیواره بیرونی سونا و هر سونا باقی بگذارید
ساخت دیوار موجود این امر به ویژه در صورتی مهم است که اتاق سونا در مقابل a قرار گیرد
دیوار بیرونی سرد سونا باید همیشه به عنوان “اتاقی در اتاق” ساخته شود. احتیاجی نیست
برای یک مانع رطوبتی بین دیوارهای بیرونی اتاق سونا و دیوارهای داخلی سونا
خانه

دیوار سونا در مقابل دیوار بیرونی

بیرون داخل
شکاف هوا
دیوار بیرونی
پانل چوبی ۱۲ میلی متر

پشم معدنی ۴۵ میلی متر

تیرچه چوبی ۴۵ میلی متر

دیوار سونا در مقابل دیوار بیرونی باید دارای شکاف هوا باشد. دیوار سونا
در مقابل دیوار داخلی به شکاف هوا نیاز ندارد. برای به دست آوردن شکاف هوا

بین دیوار بیرونی و عایق، می توانید یک فولاد وصل کنید

سیم در صلیب یا قرار دادن ماسونیت (تخته فیبر چوب) برای نگه داشتن

عایق در محل

روی تیرچه ها در مقابل دیوار بیرونی می توانید بلوک هایی از آن قرار دهید

ابعاد مناسب برای حفظ فاصله در شکاف هوا

حدود ۲۰ میلی متر

طراحی غیر توصیه شده

بیرون داخل
فویل/پلاستیک

Tylö استفاده از فویل را توصیه نمی کند

یا پلاستیک در دیوار به عنوان مانع رطوبت.

همچنین نباید شکاف هوا وجود داشته باشد، گچ *،

تخته خرده* یا دیسک OSB* مستقیماً در پشت

پانل چوبی

* گچ تخته دارای حداکثر دمای توصیه شده توسط سازندگان حدود ۴۵ درجه است.

اگر گچ در معرض دماهای بالاتر برای a

برای مدت طولانی، دیسک قدرت خود را کاهش می دهد. تخته های چوبی چسبانده شده مناسب نیستند زیرا خطر وجود دارد

که چسب بوی بدی بدهد و این

مواد ناسالم هنگام گرم شدن آزاد می شوند.

بیرون داخل

پنل چوبی،

ماسونیت

پنل چوبی

۱۲ میلی متر

پشم معدنی

۴۵ میلی متر
تیرچه چوبی

۴۵ میلی متر

اگر قرار است کاشی یا موارد مشابه را روی آن قرار دهید

در خارج از سونا، می توانید چوب را جایگزین کنید

پانل با مواد ورق مناسب، به عنوان مثال. گچ. اگر
این یک اتاق سونا آماده از Tylö، گچ است

می توان مستقیماً روی دیوار خارج از پانل ثابت کرد.

در داخل، دیوار باید با چوب پوشانده شود

پانل کاری**. به طور مستقیم در مجاورت پانل چوبی، در

عایق پشم معدنی یا فایبرگلاس حداقل ۴۵ میلی متر

(در اماکن عمومی حداقل ۹۵ میلی متر) اضافه می شود. بودن

مراقب باشید با عایق زمانی که شما یک روزه و
گرمایش اقتصادی

این مطلب را هم از دست ندهید :   بیت‌کوین و ETF ارزهای دیجیتال: هر چه باید بدانید - اخبار ارز دیجیتال - کریپتوکارنسی

اقتصاد

**در صورت استفاده از مصالحی غیر از صفحات چوبی

به عنوان پوشش دیوار، مانند کاشی، سنگ یا شیشه،

این باید در هنگام محاسبه قدرت بخاری در نظر گرفته شود. حجم موثر

سونا باید ۱ متر مکعب برای هر یک افزایش یابد

کاشی متر مربع به همان اندازه که انرژی بیشتری داردمورد نیاز برای گرم کردن a

دیوار سنگین برای دیوارهای جامد، حجم سونا

باید ۲ متر مکعب افزایش یابد

برای هر متر مربع

.

از مصالح سنگین در سازه هایی استفاده می شود که شما

اینرسی حرارتی عالی که در آن دما می خواهید

باید پایدار باشد، در سونا دقیقا برعکس است، جایی که ترجیحاً باید به همان اندازه سبک و کم باشد
مواد تا حد امکان بین هوای گرم و

عایق برای گرم شدن سریع سونا و

نیاز به توان معقول باید گرم کنی

هوای سونا، نه مواد زیادی در دیوار

و سقف تفاوت زیادی در میزان وجود دارد

اگر فقط می خواهید هوا را گرم کنید، برق مورد نیاز است

و صفحات چوبی یا در صورت وجود بتن عظیم

یا دیوارهای آجری که می توانند چندین تن وزن داشته باشند.

توصیه هایی برای ساخت اتاق سونا

الف. چارچوب کف، پست ها، تیرچه های ایستاده، چارچوب سقف. چوب ۴۵x45، alt 45×95 (یا بیشتر) برای استفاده عمومی.
ب. تیرچه های منظره، تیرچه های سقفی، شیرآلات. چوب ۴۵x22 یا متناسب با ابعاد A.
ج- پشم معدنی ۴۵ میلی متر (حداقل ۹۵ میلی متر در مصارف عمومی) به عنوان عایق حرارتی در دیوارها و سقف ها.

حدود ۲۰ میلی متر شکاف هوا را روی دیوار بیرونی نگه دارید.

د. پانل چوبی ۱۲ میلی متری* در دیوارها و سقف ها. پشت پانل چوبی همیشه باید حداقل وجود داشته باشد
عایق ۴۵ میلی متری، هیچ ماده دیگری مانند تخته نئوپان یا گچ ممکن است وجود نداشته باشد.
E. کف ساخته شده از کاشی یا تشک پلاستیکی کاملاً جوش داده شده.
کف باید بتواند یک معین را تحمل کند
بار رطوبتی که ممکن است در طول حمام ایجاد شود. در مصارف عمومی، طبقات باید مطابق با آن انجام شود
مطابق با استانداردهای فعلی اتاق مرطوب
و- دریچه هوا که همیشه باید کاملا باز باشد نباید قابل بسته شدن باشد. قابل نصب است
توری ها اما باید به گونه ای باشد که از جریان هوا حداقل جلوگیری شود. بسته به ابعاد

روی قدرت بخاری

G. دریچه اگزوز. می تواند به درب کشویی برای تنظیم تهویه مجهز شود. باید از

همان ابعاد هوای ورودی

H. نیمکت های سونا باید حداقل ۲۲ میلی متر باشند، چوب هایی مانند آسپن یا توسکا توصیه می شود.

Scuppers باید در همه سوناهای عمومی موجود باشد. اسکاپپر یا زهکش نباید مستقیماً قرار گیرد
زیر بخاری سونا در استفاده خصوصی نیازی به زهکشی یا اسکاپپر در سونا نیست اما

در حالی که در اروپای مرکزی ما ممکن است سونا را به عنوان یک تجملات برای افراد خوش شانس در نظر بگیریم – برای فنلاندی ها در واقع به اندازه نان روزانه مهم است. در اصل، سونا یک گزینه بهداشتی مقرون به صرفه بود – برای یک خانواده که قبل از پریدن به دریاچه یا دریا، خاک را از بین می برد. خانواده ها تقریباً به محض اینکه سقفی را برپا می کنند، سونا می سازند و به طور همزمان یک راه مؤثر برای گرم کردن خانه ها خواهد بود. امروزه عملاً هر اقامتگاه در فنلاند دارای سونا است – برخی می گویند ۳٫۵ میلیون سونا برای جمعیت ۵٫۵ میلیون نفری وجود دارد. حتی با در نظر گرفتن این که بسیاری از فنلاندی ها یک کلبه تابستانی نیز دارند (بنابراین در هر خانواده دو سونا وجود دارد)، هنوز تعداد زیادی سونا وجود دارد.

در حالی که انواع مختلفی از سونا وجود دارد – سونای مادون قرمز، سونای خشک و همچنین حمام ترکی یا “اتاق بخار”، محصول فنلاند معامله واقعی است. جیک نیوپورت مدیر عامل Finnmark Ltd است، شرکتی که قصد دارد سوناهای فنلاندی اصیل را به جزایر بریتانیا بیاورد. جیک – که سونا را به عنوان «sough-na» تلفظ می کند (همانطور که در فنلاند این کار را انجام می دهند) – استاندارد باشگاه بدنسازی یا سوناهای آبگرم هتل را الهام بخش نمی داند: «جعبه های داغ خشک» – میلیون ها مایل دورتر از تجربیاتی که ما در فنلاند و شمال اروپا امتحان کردیم. در حالی که Finnmark بزرگترین شرکت در بخش سونا بریتانیا است، وندی لیو، یکی از بنیانگذاران انجمن سونا بریتانیا، فهرستی از سایر شرکت های مورد تایید BSS که در بریتانیا فعالیت می کنند را برای من ارسال می کند: شرکت سونای سدار، سونای هارت وود، وارم وود و واید. سونا آب همه کسانی که سونای داخلی و باغی سفارشی ایجاد می کنند.

کابین سونای سنتی فنلاندی Eric CHRETIEN/Getty Images

نصب حدود ۱۰۰ سونا در سال، در بیشتر موارد مشتریان Finnmark افراد با ارزش خالص بالایی هستند: «افراد جهان وطنی و مسافرتی که در شمال اروپا کار کرده اند و می دانند که ما چه چیزی در بریتانیا داریم، احمق است». آنها همچنین یک سونا برای مرکز آموزشی تاتنهام هاتسپر و برای بازسازی نیروگاه Battersea ایجاد کرده اند. از نظر هزینه؟ جیک می گوید: «آسمان محدودیت […] اما یک مشتری معمولی «DIY» (که خود مواد را متناسب می کند) باید بین ۲۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ پوند برای مصالح بپردازد (به علاوه هزینه های اضافی اگر سازنده وارد کنید) در حالی که خدمات سفارشی تری ارائه می کند.ممکن است تا ۲۰۰۰۰ پوند هزینه داشته باشد – که شامل اتصالات است. Finnmark اطمینان حاصل می کند که از تمام تخته های آتش نشانی خاص، تهویه و عایق فوق العاده ایمن برای مقاومت در برابر حرارت ۸۰-۱۱۵ درجه استفاده می شود.

در بریتانیا، قوانین مربوط به استانداردهای ایمنی لوازم سونا در حال حاضر کمی مبهم است. جیک می گوید که مراقب «گزینه های [کابین] پاپ آپ چینی ارزان قیمت» باشد – که همیشه به درستی عایق بندی نشده اند، و حتی می توانند نشان های جعلی «CE» را نشان دهند که به معنای مطابقت با استانداردهای اروپایی است. نکته او این است که قبل از خرید بررسی کنید که آیا این مدل در علی بابا برای فروش است یا خیر، زیرا به شما نشان می دهد که آنها یک مدل چینی غیرقابل اعتماد را عرضه می کنند.

بیشتر بخوانید
همه چیز درباره مرداب آبی ایسلند

اما فیل در سونا؟ بحران هزینه های زندگی باعث می شود بحث در مورد ساخت سونا غیرقابل انکار کمی ناشنوا باشد. با این حال این را به هر کسی که در سونا کار می کند بگویید و آنها فوراً از بهره وری بی حد و حصر انرژی و دانش اقتصادی داشتن سونا (بعد از هزینه های سنگین نصب) به رخ می کشند. Eloise Väisänen، متخصص بازاریابی در Harvia، یک شرکت فنلاندی بخاری، می گوید: «دوش آب گرم انرژی بیشتری نسبت به سونا مصرف می کند. . با هزینه های فعلی انرژی بریتانیا، جیک می گوید که گرم کردن سونا «هفته ای چند پوند» هزینه دارد. اگر این از نظر ارزش اقتصادی به اندازه کافی روشن نیست: جیک می گوید: «در مقایسه برخی از مشتریان ما با استخرهای شنا، ماهیانه ۲۰۰۰ پوند یا ۳۰۰۰ پوند پرداخت می کنند.

بهره وری-بهینه سازی

برای راه اندازی سونا در خانه، می توانید با نحوه استفاده از فضای موجود در خانه خود ماهر باشید. جیک می گوید که گاراژها را به سونا تبدیل کرده اند و والدین حتی وقتی بچه ها را به دانشگاه می روند، اتاق خواب هایشان را تغییر داده اند. با این حال، باید فضایی را که سونا مجاور آن است در نظر بگیرید – زیرا مقداری بخار از آن خارج می شود. به همین دلیل قرار دادن سونا در حمام رایج ترین اقدام است. به ندرت حمام می کنید؟ چرا در سونا مبادله نمی کنید؟! وندی می گوید سونا می تواند به راحتی در فضایی به ابعاد ۴×۲ یا حتی ۲×۲ متر قرار بگیرد. با این حال، در شهری بر خلاف حومه شهر، باید از محدودیت های آتش سوزی آگاه باشید – در مرکز لندن به این معنی است که مدل سنتی فنلاند با آتش هیزم گزینه ای نیست.

محبوبترین

یک خانه غیرمعمول Belgravia mews وارد بازار شده است – داخل آن را ببینید
توسط خانه و باغ

یک خانه ویکتوریایی باشکوه که بافت و ظرافت آن توسط ابا تات ساخته شده است

توسط کریستوفر استاکز

چرا ما خانه باشکوه پالادیان خود، ولترتون هال را می فروشیم

نوشته پیتر شپرد

لوسیا کابالرو، طراح داخلی (که در خانه و باغ حضور داشته است) می گوید که دوش های سونا هیبریدی یک انتخاب رو به افزایش است. به این ترتیب، می توان با چیدمان هیجان انگیزتر یا متفکرانه تر کاشی ها، تخته های چوبی را جایگزین کرد.
ما همیشه سعی می کنیم تا آنجا که ممکن است آن را خوش خلق کنیم.
بنابراین این یک فضای آرامش بخش و تاریک ایجاد می کند که مغز را به آرامش می فرستد، او در ایمیل می نویسد. «رنگ های لطیف و طبیعی مانند سبزهای ملایم و صورتی مربوط به رنگ های سنگ های قیمتی هستند که من همیشه دوست دارم از آن ها استفاده کنم.» او از برند آلمانی KLAFS برای نصب بسیار زیبای خود استفاده می کند.

اما بدون یک عنصر، سونا چیزی نخواهد بود. وندی می گوید: «ما بخار را «روح زندگی» می نامیم. برای این کار به یک اجاق سنگی نیاز دارید – که آب را روی آن می ریزید تا بخار ایجاد شود. وندی می گوید که بالای اجاق گاز باید در راستای پاها قرار گیرد – از این رو، نشستن طبقاتی معمول در سوناها است – برای جلوگیری از سرد شدن آنها و ایجاد دمای ناهموار. وندی توضیح می دهد که بخار نیز به کارایی انرژی می افزاید – باعث می شود ۷۰ درجه بیشتر شبیه ۹۰ باشد. تجربه سونای گرم نیز باید با سرما تکمیل شود – بدنی از آب سرد، یک استخر غوطه ور یا حداقل یک دوش آب سرد. این ترکیبی از گرم و سرد است که بسیار نیروبخش است، خون را پمپاژ می کند و حتی نشان داده شده است که از آلزایمر و سایر بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند. جیک می گوید: شما همچنین با ترکیب این دو «این سرخوشی باورنکردنی» را دریافت می کنید، نوعی از اوج که به طور طبیعی به سختی به دست می آید.

طراحی حمام لوسیا کابالرو، با ترکیبی از دوش و سونا توسط کلافس پل ماسی
برای اکثر افراد، ایجاد سونا در خانه یک گزینه نخواهد بود، اما به طور فزاینده ای برای همه امکان پذیر می شود که به دنبال بخار باشند. در سراسر بریتانیا، فراتر از سونای بدنسازی وحشتناک، تجربیات معتبر سونا در جامعه با الهام از فرهنگ بالتیک و نوردیک ظاهر می شود. در لندن، سوناهای انجمن هاکنی (با هزینه بین ۸٫۵۵ تا ۱۵ پوند برای هر استفاده) و سونا در کلیسای فنلاندی لندن (هر جلسه ۱۰ پوند) وجود دارد. برای سوناهای مجلل تر، بانیا، به سبک روسی، The Bath House در ویکتوریا (از ۶۰ پوند برای هر جلسه دو ساعته)، لندن و Banya No1 در Chiswick (از ۴۰ پوند برای سه ساعت) وجود دارد. در خارج از لندن، برایتون دارای یک «سانا باکس ساحلی» و «سونای مخفی» در مکانی نامشخص در مرز نورفولک-سافولک است.قابل رزرو برای رزرو یا اگر واقعاً می خواهید در خانه بمانید، چرا یک پتوی سونا مادون قرمز نخرید؟ به طور کلی در بازار با قیمت حدود ۵۰۰ پوند، آنها به اندازه یک کیسه خواب نامحسوس هستند (اما مطمئن شوید که به خواب نروید).

با این حال، یک واسطه خوشحال کننده بین سونای خصوصی و عمومی، ممکن است سونای مسکونی باشد که بین همسایگان مشترک است. در فنلاند چنین امری عادی است، جایی که بلوک های دانشجویی و مسکونی به عنوان استاندارد دارای سونای عمومی هستند. وندی می گوید: «مجتمع های مسکن می توانند حوزه ای باشند که توسعه دهندگان به آن توجه کنند – بیش از مجتمع های لوکس با سالن های ورزشی و استخرهای شنا. همانطور که وندی توضیح می دهد، در حالی که طبیعی است که از افرادی که در همسایگی ما زندگی می کنند کمی مشکوک یا بسته باشیم، بخار می تواند این مشکل را حل کند. وقتی بدنتان گرم می شود به حالت شادی می رسید، بنابراین کمتر انتقادی می شوید و شروع به صحبت با مردم می کنید. این یک یخ شکن است.